Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '07

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Japon yemekleri

Japon yemekleri
 

Gözlerimle görmesem Japon insanlarının çok yemek yediklerine inanmazdım. Bizim mutfağımız zengin ve güzel ama onların da bambaşka mutfakları var ve çok zengin çeşit bulunuyor.

Bizler kadar yağ asla kullanmıyorlar, hatta çoğu yemek çeşitleri sıfır yağ içeriyor. Ama karbonhidrat ağırlığı oldukça fazla. Pirinç zaten ana besinleri ama bir o kadar da makarna çeşitleri mevcut. Makarnaları daha çok bizim bildiğimiz eriştenin ve spagetti makarnanın değişik kullanıma hazırlanmış şekillerinde. Çok farklı baharat, sıklıkla soya sosu ve et aromaları kullanıyorlar.

Ben en çok resimde görülen, Ramen isimli sulu eriştelerini sevdim. Kocaman bir kase içi tümüyle makarna ile dolu, tavuk suyu eklenmiş, birkaç sebze ile renklendirilmiş. Sebzeleri daha çok hafif haşlama veya çiğ şekilde kullanıyorlar. Lahana nerdeyse her salatanın vazgeçilmez elemanı, sulu erişte yemeklerine de ekleyebiliyorlar.

Lokantaların hepsinde yemek istediğiniz yemeğin görüntüsü birebir eş olarak sergileniyor. Vitrindeki yemek maketinde malzeme olarak ne kullandıklarını tam bilemiyorum ama önünüze yemek geldiğinde görüntünün aynısı olduğunu görebiliyorsunuz. Ben yemek konusunda seçici olmadığım ve değişik lezzetleri tatmayı sevdiğim için hiç zorluk çekmedim. Ancak klasik Türk yemeklerini seven kişiler için özel tatlar olmayacağını düşünebiliyorum. Sokaklarda dolaşan insanları görünce bu beslenme formunun oldukça avantajlı olduğunu düşünebiliyor insan. Çünkü insanlar ince, çok inceler. Kilolu hatta obez denilecek kişiler parmakla gösterilebiliyor.

Yalnızca en büyük eksikleri bizim gibi bol meyve yeme şanslarının olmaması, meyveler çok pahalı ve insanlar nerdeyse sayıyla yiyebiliyor. Bizdeki gibi yüzünden kan damlayan, balık etinde ve alımlı görünümlü insanlarda az.

Hazır yiyecekler konusunda çok başarılılar. Çok büyük yemek marketleri var, çeşitlere bakmaktan başı dönüyor insanın. Benim için daha çok keşfedilecek yemek çeşitleri var.

Patates bizim için güzel bir besin ama ordaki tatlı patates ile yapılan tatlı çeşitlerine de bayıldım. Yine değişik fasulye çeşidi ile yapılan ezme şekildeki tatlılarının da tadına doyum olmuyor.

Tabiî ki özel et restoranları da var, aynı bizdeki gibi kokular saça saça ızgara yapılarak sofraya sunulan et çeşitleri sunuluyor. Ben yine de balık, erişte ve yosun çeşitlerini tercih ederim.

Yakın bir zamanda tekrar Japon mutfağını görmeyi umuyorum, görüntüleri ile birlikte daha geniş bir yazı dizisi düşünebilirim :)

Büyük marketlerimizde daha çok Kore yapımı sulu erişte çeşitleri var, en azından tadı nasılmış diyenler deneyebilirler.

Afiyet olsun herkese:)

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..