Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '07

 
Kategori
Edebiyat
 

Jibran Khalil Jibran

Jibran Khalil Jibran
 

Şöyle diyordu Ortadoğulu ozan, Amerikada ki yaşamını ve ilk kez açtıği resim, şiir sergisini borçlu olduğu kadına;

"Guneşe parlak gözleriyle bakana,
Elleri titremeden ateşi avuçlayana,
Korun cigliginin ardinda,
Sonsuzlugun tinisini duyana"

Bu dortlugun sahibi unlu Lubnanli yazar, ozan, filozof ve ressam Jibran Khalil Jibrandir. 19.yuzyilda Lubnan da yasamis ve daha sonralari Amerikaya goc etmis olan bu dusunur, hayatinin buyuk bolumunu gecirdigi Lubnan da yasadigi cevreyi kusursuz, adaletli ve kotulukten uzak bir yer olarak tasarlardi.Resmettigi bu yerde politikacilari ve din adamlarini adaletli ve ahlak timsali olarak, topluma ornek kisilikler tasimasi gerektigine inanirdi.Iste, o yer, kederden uzak, neseli, kusursuzlugunu cehaletin bozamadigi aydinlik batil inanislari reddeden akilli bir ulusla yasanasi bir yerdi.

Jibran'in, gencliginin verdigi bu toy ve saf dunya gorusu, gercek hayatiyla ve beklentileriyle hicde paralel olmayan acili bir yasam sunacakti kendisine. Ama, yasadigimiz gercek dunya boyle mi? Onun ki de boyle degildi ve yasadikca, gordukce, konustukca politikacilarin ve din adamlarinin guclerini yasa disi islerde kullandiklarina ve halki ezdiklerine sahit oldu.Gordu ki, durust insanlar sahtekarliga iteleniyor, karanlik gucler iktidari ele geciriyor, din, kati geleneklere boyun egiyor, insanlar ise, gelenek ve adetlerle zincirleniyorlardi.. Bu mevcut durum insanlari evrensel bir zafer ve bir dunya ulusu yerine, dar ve kisisel zaferlere, kuskucu, dusman ve ayri uluslara mahkum ediyordu.

Sonucta, batil inanislarin ve karanlik emellerin kurbani olan bir ulusun bilinci ve onuru korelirken, sahtekarlik ve yalancilik odullendiriliyordu.
Jibran, boyle bir dunyayi ve yasadigi toplumu kabul edemiyor ve lanetliyordu.JKJ, bu dunyayaya bir soz sozlemeye ve insanlara, halkina yararli olmaya gelmisti oysa....

Bu buyuk ozan'in Annesine olan buyuk sevgi ve saygisi "BROKEN WINGS" adli romaninin da kapak adidir. JKJ, bu kitabina kirik Kanatlar adini vermesinde annesi ile olan su konusmalarinin etkili oldugunu belirtmistir;

20'li yaslarda iken annem bana soyle demisti:
" Rahibeler okuluna girseydim eger, hem ailemiz icin, hemde baskalari icin en iyisini yapmis olacaktim.."
'Eger, manastira girmis olsaydin ben bu dunyaya gelmezdim dedim.'
"Dunyaya gelmen daha once kararlastirilmisti oglum' dedi.
'Evet, ama, dunyaya gelmeden cok once seni ben annem olarak secmistim'diye karsilik verdim.
"Dunyaya gelmeseydin cennette bir melek olarak kalacaktin" dedi annem
'Ama, ben hala bir melegim' diye cevapladim.
Gulumsedi ve dedi ki"Kanatlarin nerede peki?"
Ellerini tutup omuzuma koydum' Burada' dedim.
"kirilmislar" dedi.

Bu konusmadan 8-9 ay sonra annem donulmez ufukta yitip gitti.Ama, "Kirilmislar" sozu icimde ve ruhumda yankilanmaya devam etti ve bana Kirik kanatlari esinletti.....

Jibrab Khalil Jibran'in eserlerini Anahtar Kitap evi yayinlarindan temin edebilirsiniz.
 
Toplam blog
: 24
: 797
Kayıt tarihi
: 09.04.07
 
 

Merhaba blog arkadaşları, Doğma büyüme İstanbulluyum, ama bununla son zamanlarda iftihar etmek zor..