Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '14

 
Kategori
Kitap
 

John Verdon yeni bir kitap daha lütfen!

John Verdon yeni bir kitap daha lütfen!
 

John Verdon senden acil bir kitap daha bekliyorum! O kadar hasret bıraktın ki beni kendine kitap okumayı unutur oldum son zamanlarda. Polisiye okumaktan büyük haz duyan, hatta tarzının dışında da pek nadir başka konularda kitap okumayı yeğleyen ben David Gurney ve maceralarını çok özledim.

'Aklından bir sayı tut' ile başlayan 'Gözlerini sımsıkı kapat' la devam eden ardından 'Şeytanı uyandırma' ile son bulan bir seri yarattın 2011 den bu yana. İşlenen cinayetlerin karmaşıklığından, kusursuz kurgundan, alışılagelmemiş iç dünyandan kesitlerle bağladın kendine. Soluksuz okuduğum ilk kitabından sonra bir yenisini daha aradı gözlerim raflarda. Her yıl bir kitabın yerini alırken kitaplığımda yeni yılda yeni umutlarla bir roman daha bekliyorum. Hiçbir kitaptan aldığım haz senin kalemindekiyle bir olmuyor. Evet o kadar yazar var o kadar güzel yazan da var ama ille de sen işte. Tadı başka, enerjisi başka, uyandırdığı istek bambaşka.

'Aklından bir sayı tut' kapağın arka yüzündeki şu kelimelerle çekmişti beni kendine:

Bir adam, posta kutusuna bırakılmış imzasız bir mektup alır. Mektupta şöyle yazmaktadır: "Aklından herhangi bir sayı tut – 1 ila 1000 arasında herhangi bir sayı." Adam öylesine 658 sayısını tutar. Not şöyle devam etmektedir: "Sırlarını nasıl bildiğimi göreceksin… küçük zarfı aç."

"Aldıklarını geri vereceksin
Vermiş olduklarını aldığın zaman.
Biliyorum ne düşündüğünü,
Ne zaman uyuduğunu,
Nereye gittiğini,
Nereye gideceğini.
Seninle bir randevumuz var,
Bay 658."

'Gözlerini sımsıkı kapat' ise Gurney'in daha yapacak çok şeyi olduğunu kanıtlar gibiydi:

Düğün günü öldürülen bir gelin… Ve olaya tanıklık eden yüzlerce davetli. Cinayeti kimin işlediği ortada, herkes kendinden emin ama ya hepsi zekice bir illüzyonla yanıltılıyorsa... Cinayet silahı dahil birçok detayda sürpriz akıl oyunlarını gördüğünde, Gurney tam bir psikopatla karşı karşıya olduğunu anlar.

Ve son perde 'Şeytanı uyandırma'..:

Asla o karanlık odaya girme.
 Sabaha çıkmak istiyorsan şeytanı uyandırma.

Hiçbir cinayet kusursuz değildir. Özellikle Dahi Dedektif Dave Gurney bir olaya müdahil olup hiç kimsenin göremediği detayları ortaya çıkardığında, çıkışı olmadığı düşünülen labirentin çıkışını ustalıkla bulduğunda...

John Verdon seni umutla ve sabırsızlıkla beklemekteyim haberin ola!

 

 
Toplam blog
: 14
: 580
Kayıt tarihi
: 30.12.10
 
 

2010 yılı Turizm ve Seyahat İşletmeciliği 2012 Açıköğretim İşletme mezunu. Yalnız ben bunlardan z..