Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kabaklı Risotto

Kabaklı Risotto
 

Uzun süre yatınca insan doğal olarak alışık olmadığı kadar çok televizyon izliyor.Gündüz kuşağının tuhaf kadın programlarından geçilmediği memleket medyasından beni kurtaran digitürk oldu sağolsun.Ben bu sürede bol miktarda yemek programı ve çizgi film izledim .İzlediğin yemekleri uygulayamamak sinir bozucu ama olsun bir yığın tarif almış oldum.

Televizyon programlarının beni tanıştırdığı aşcılar arasında benim favorilerim bir BBC klasiği olan Jamie Oliver,Bir İngiliz – Japon melezi şef Jun Tanaka ve ünlü Amerikalı aşcı Tyler Florence.Türkiye’de de hakikaten çok iyi aşcılar bunu hepimiz biliyoruz.Aşcılık Milli Takımı’mız büyük başarılara imza atıyor.Çok medyatik isimler olmadıkları için çoğumuz Ümit Yüksel’i ,Gökhan Tufan’ı ve diğerlerini tanımıyoruz.Gerçi Sahrap Soysal,Ümit Usta,Oktay Aymelek gibi hepimizin medyadan tanıdığı aşcılarımız da var.

Tyler Florence’ın Home TV ekranlarında yayınlanan benimde çok ilgi gösterdiğim Tyler’s Ultimate isimli programında usta aşcı dünyanın çeşitli ülkelerini gezerek klasik haline gelmiş yemeklerle ilgili yöresel tarifleri deniyor ve kendi tarifini yaratıyor.Bunun için ziyaret ettiği ülkeler ne yazık ki sadece dünyaca kabul görmüş mutfaklar.Mesela patlıcan yemekleriyle ilgili bölümde İtalya ve fransa’da geçti program.Bence ülkemiz bu konuda çok daha önemli ve lezzetli tariflere sahip.Bu yemekleri dünyaya tanıtacak olanda şüphesiz ki aşcılarımız.

Bu kadar sözün ardından aslında İtalyan mutfağından bir tarif vermek tuhaf olacak ama hazır Tyler Florence’dan bahsedince size onun programında gördüğüm bir risotto tarifinden bahsetmek istiyorum.

Risotto bildiğiniz gibi bir pilav türü.Bizim evde pişirsek lapa diyeceğimzi pilavı adamlar dünya mutfağına kabul ettirmişler.Şaka bir yana risotto bizim pilav için tercih etmeyeceğimiz nişastası yüksek pirinçlerden yapılıyor.Bunun için arborio pirincini artık zincir marketlerde bulabilirsiniz.Birde bir yerde okumuştum bizim baldo pirinci yıkarsanız risotto için uygun oluyormuş.

Risottoda temel nokta suyunu yavaş yavaş çektirmek.Tarifimizde yemeği yapmaya başlarken bir yanada tavuk suyunu kaynaması için koymanızı öneririm.Ben tavuk suyunu dondurup derin dondurucuda saklıyorum.Sizede öneririm konsantre olanlardan daha sağlıklı.Tavuğun kemiklerini ve bir baharat torbasına koyacağınız kekik ,biberiye ve karabiberi ,bir havuç,bir iki sap kereviz ve bir küçük soğanla kaynatın.Ama bir saat kadar kaynasınki iyice özü suya geçsin.Sonra suyu süsün ve soğutun.Ben bu suyu buzdolabı poşetlerinde koyuyorum derin dondurucuya .Ya da buz kalıplarına konabilir ama o zaman tüm derin dondurucunun kokma riski var.

Neyse konuyu çok dağıttım.Küçük bir soğanı biraz zeytinyağını koyduğunuz tencerenizde pembeleştirdikten sonra küçük doğranmış yarım kabağı ( bu bal kabağına benzeyen içi turuncu renkli olan bir kabak ben migrostan bal kabağı olarak aldım.) soğanla birlikte kavuruyorsunuz.Kaynayan tavuk suyundan bir kepçe ilave edin ve kabağın iyice pişmesini bekleyin,rahatça dağılacak hale gelmeli.Tencerede bir tahta kaşık yardımıyla püre haline getirdiğiniz kabağa bir bardak pirinciniz ilave edin.( bu tarşf 4 kişiye rahatca yetiyor.) Şimdi geldik suyuna.Birer kepçe ,birer kepçe suyu pirince ilave edip suyunu çektiriyorsunuz.
 
Toplam blog
: 40
: 3900
Kayıt tarihi
: 19.10.06
 
 

1974 yılında babasının memuriyeti nedeni ile Çorlu'da doğdu. Bu gezginliğinin ana nedeni olarak görü..