Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '11

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Kadınların Çalışma Hayatımızdaki yeri

Kadınların Çalışma Hayatımızdaki yeri
 

İNTERNETTEN ALINTI RESİM


Son dönemde kadınların sosyal hayattaki yeri ciddi oranda değişmektedir. Kadınların bana göre önümüzdeki 5 yıl içinde çalışma hayatındaki pozisyonları değişecektir.  

Bu konuda aslında verilere bakmak ve istatistik bilgilerini vermek isterdim. Yalnız herkesin canını bu rakamlarla sıkmak istemedim. Çarpıcı bir kaç örnek vermek istiyorum.  

Yazımı kaleme alırken siz okuyuculara açıklamak istediğim bir konu ile başlamak isterim. Bu blogta, sizin bir okuyucu kitleniz var. Bu kitleniz kendileri ile ilgili de yazılar yazmanızı da beklemekte ve istemektedir. Neyse, konuyu fazla dağıtmak istemiyorum.  

Türk toplumu yakın geçmişe kadar kızların gerek okula gitme oranı ve gerekse imkan sağlanması açısından oldukça düşük rakamların olduğu ve bu oran neticesinde de başarılarının da düşük olması sonucu doğmaktaydı.  

Günümüzde gerek sosyal projeler gerekse konuya tüm kurum ve kuruluşların hassas ve titizlikle bu konunun üzerinde durmaları neticesinde, artık kızlarımız da erkek yaşıtları ile eşit şartlarda eğitim görmeye başladı.  

Bu eğitim şartlarının düzelmesi nasıl sonuçlar doğurmaya başlayacaktır ?  

Bayanların çalışma hayatında gerek sayısal gerekse yönetim noktasında daha etkin olacaklardır.  

Bu konuda değişim başlamıştır. İstanbul 'da özellikle çalıştığım semtlerdeki ofis ve yönetim binalarından, banka ve finans şirketlerinin servislerine binenlere baktığınızda, çok şık bayanların hemen hemen üçte iki çalışanın sayısına ulaştığını çok rahat dile getirebilirim.  

Çalışma hayatındaki bu değişim topluma yansıması da çok pozitif olacaktır. Bu konu Milliyet Blog uzman yazar kadrosunun konusudur. Toplumun sosyalleşmesi noktasındaki değişim ise büyük fayda sağlayacaktır.  

Bu yazıyı okuyan iş bulamıyorum diyen bayan arkadaşlarımız ile çalışma hayatının erkek egemen bir yapısının sıkıntısını yaşayanlar için bu değişim büyük şans getirecektir.  

Bu konuda faydalarının değerlendirilmesi noktasında bakıldığında sayısız avantajlar vardır. Bu noktalara değinmek istemiyorum. Vurgulamak istediğim konu, eğitim şartlarının kadın lehine iyileştirilmesi sonrasında, çalışma hayatında da kadınların sayısı farklılaşmaya başlamıştır.  

Son dönemde çalışma hayatında kadınların sayısı oldukça düşük noktalarda iken, yakın dönemde bu sayı kadınların lehine olmak kaydıyla giderek artmaktadır. Bu konuyu yazmaktaki amacım bu gözlemimi sizlerle paylaşarak, çaresiz bir şekilde çalışmak istediği halde bu ekonomik özgürlüğünü kazanamamış olan bayan arkadaş ve kardeşlerimizin ümitlerini arttırarak, bu arayışa tekrar girmelerini sağlamaktır.  

Bu blog yazımı kaleme alırken, düşündüm. Acaba riskli bir konuyumu gündeme taşımaktayım ? Evet, itirazlarda bekliyorum. Fakat beklentilerin giderek azaldığını gördükçe, bu sorumluluklardan kaçamayacağımızı görmekteyim. Sadece konuyu gündeme taşımak istedim.  

Genel oranda Türkiye genelinde kadınların elbette çalışma hayatındaki oranının düşük olması ve yönetim noktasında ise yok denecek kadar az olduğunu görmekteyiz. İşsizliğin en önemli sorunların başında geldiği bir ülkede yaşamaktayız. Bu gerçeklerle yaşamaktayız.  

Yukarıda bahsettiğim gözlemlerim ise, nitelikli bayan personelin erkek yaşıtlarına göre avantajlara sahip olduğunu vurgulamak istedim. Özellikle finans çevrelerine banka gibi kurum ve kuruluşlara bakıldığında bayanların çalışma hayatında daha fazla mevcut olduğunu bilmekteyiz.  

Konunun bir başka yönünüde bahsetmek istiyorum. Kara cahil denilen hiç bir bilgisi olmayan kadınlarımızın bile çalışma hayatında yapabilecekleri bir iş vardır. Kadınlarımızın ekonomik özgürlüklerini kazanmalarını sağlamak hepimizin asli görevlerinden en önemlilerinden biridir.  

Toplumun dengelerini korumak adına çalışma hayatımızda kadının yeri en azından şu an ki durumundan çok daha fazla olmak zorundadır. 

Konuya nereden bakarsanız bakın pek iç açıcı olmadığını görmekteyiz. Fakat bir yerden başlamak zorundayız. Her işin bir başlangıcı vardır.  

SONUCA VARMAK İÇİN BAŞLAMAK GEREKİR.  

SEVGİ VE SAYGILARIMLA. Toprak  

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 146
: 842
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

Ben ticaretle uğraşan biriyim. Hobilerim arasında felsefe, sinema özellikle türk sineması, spor ö..