Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kafkasya'da ilk yıllarım ve Gazi Muhammed

Kafkasya'da ilk yıllarım ve Gazi Muhammed
 

Öncelikle bu benim ilk yazım olması dolayısı ile herkese selam ederim ve burada açıklamak istiyorum Türkiye'de hiç bir siyasi amacım bulunmamakta o nedenle on yargılı davranmamanızı rica ederim.

Ben doğdugumun ilk yıllarında Ankara'da kalmışım nedenide dagıstanda savaş olması ve asker gereksiniminden dolayı babam ailemizi oraya taşımış.
Üç yaşımdan öncesini bende herkes gibi hatırlamıyorum, ancak ben dört yaşımdayken ülkeme amansız bir savaş ilan edildi ben bile bundan zor kurtulanlar arasındayım. Ruslar Dağıstan'a ve Çeçenistan'a amansız bir şekilde saldırmış tüm binaları yıkmıştı.

Bundan bizim evimizde nasibini aldı ve yıkıldı, Allah'ın hikmentinden biz hafif yaralarla atlattık.
Ama bunun yaralarını hala ülkem sarabilmiş değil. Bence bundan sonrada saracağa benzemiyor, neyse bunlar teferruat ben size ülkemin güzelliklerini ve geleneklerini anlatacak kahramanlarını tanıtacagım.

Önce ölmez lider Gazi Muhammed ile başlayacağım;
Gazi muhammed Çeçenistan'ın Gudar köyünde doğmuş kafkasların ölmez lideri ve amansız savaşı başlatan yegane lideridir. Eğitimini Kafkasyan'nın en iyi imamlarından almıştır. Neredeyse Şeyh Şamil ile aynı dönemde yaşamıştır. Eğitimini tamamlamadan Ruslar ile savaşmaya başlamıştır. İlk şavaşlarını kazanmış ve etraftaki köyleri şeriata çağırmıştır. Başta köyler bundan memnun olmasalarda ondan korktukları için kandırmaca bir şekilde şeriata girmişlerdir. direnenlerin sonu iyi olmamıştır( geneli asılmıştır. ) .

Kafkaslarda mutilik işini tamamladıktan sonra Gazi Muhammed; Hacı Murat ve Şeyh Şamil'e mektup yazarak kendi yanında savaşıp savaşmayacaklarını sormuştur. Onlarıda yanına aldıktan sonra Rus komutanına mektup yollayıp Kafkasya'yı terk etmelerini istemiştir. İşte sıcak savaş bundan sonra başlamıştır. Rus komutanı çekilmeyeceğini soyleyerek büyük bir ordu ile Derbent gecidine gelmiş ve savaş başlamıştır. Gazi muhammed ani bir baskınla ordunun gerisinden gelip Rus ordusunu dağıtmıştır. Komutan canını zor kurtarmıştır. İkinci savaş Agarca kasabasında olmuştur. Sarp dağlarda bulunan kasabayı Ruslar her yerden kuşatmıştır kaçacak yeri kalmayan Çeçenler kanlarının son damlasına kadar savaşmışlardır. Bir gecit bulan askerler Gazi Muhammet'i zorla geçitten kaçırmışlardır. Bu yenilgiden sonra üzüntüden kahrolan Gazi köyüne dönmüştür burada yeniden şeriat sağlamaya çalışmış ve yeni askerlerle yine savaşa başlamıştır son yaptığı savaşta da yenilen Gazi Ruslar tarafından şehit edilmiştir.Ancak onun bu yaptığı tüm girişimler Şeyh Şamil'e ve diğer bütün Çeçen liderlere Örnek olmuştur!!!

 
Toplam blog
: 2
: 326
Kayıt tarihi
: 05.10.07
 
 

Ben Ankara doğumlu 17 yaşında bir üniversite öğrencisiyim. 6 yaşıma kadar Kafkasya' da kaldım daha s..