Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '07

 
Kategori
Anılar
 

Kahve ve sigara

Kahve ve sigara
 

Dedim ya…

İşin en “Zevkli” tarafı blog yazarken, bir günde istediğiniz sayıda yazarsınız. Hiçbir sınırlama yok. Oysa gazetede “Köşe” ye ancak bir yazı koyabiliyoruz. Onu da bizim Fatma ile çekişe dövüşe…

Fatma, bizim Kayseri' de gazetenin bilgisayarda sayfa düzenini yapan kızımız…

Ben Ankara’ da o Kayseri’ de bir türlü anlaşamayız. O her yazıyı geçişimde;

- Abi… Allah aşkına biraz kısa yaz…

Der…

Ben de her seferinde

- Elbette… Olur, ne demek…

Dememe rağmen bildiğimi okurum. Gerçi ona teknolojinin verdiği imkanlar içinde “Massenger”den attığım yazıyı kopyalayıp sayfaya yerleştirmesi kalıyor ama yine de itiraz ediyor…

Geçenlerde Kayseri’ye gittiğimde birden aklına bir şey gelmiş gibi koştu, birkaç tana gazeteyi aldı geldi, önüme serdi ve;

- Bak bakalım abi, köşeniz nasıl? İyi düzenlemiş miyiz?...

Baktım…

- Fatma… Bu köşe benim “Çimdik” köşesi mi?

- Evet… Sizin Çimdik köşesi…

- Peki, bu yazıları okuyucular okuyorlar mı?

- ?...

- Vallaha Fatma, ben olsam bu kadar küçük puntolarla bu kadar uzun yazıyı okumam vallaha…

- E be abi… Sana defalarca n’olur kısa yaz diye boşuna mı söylüyoruz…


Ama güzelim blog yazısı öyle mi?...

İstediğin kadar yaz… Niye yazdın diyen yok. Yalnız, arada sırada raporlarına bak. Okunuyor mu, okunmuyor mu?

Ben bakıyorum, çok iç açıcı değil aslında…

Neyse, bu kadar lafı ettim, çünkü bu gün bu son yazı, yine sigara ile ilgili bir anımı anlatacağım…

İş yerinde öğlen yemeğini yedikten sonra Nuri Amca (Beğendik) bana;

- İpraam efendi, şurdan ikimize kahve söyle de içek…

Dedi ve ben de söyledim. Kahve geldikten sonra, meşhur tabakasını çıkarttı, kendine içinden bir “Samsun 216” aldı, bana da öteki taraftan normal "Samsun" sigarası ikram etti.

Benim nedense o anda sigara içmek istemedi canım ve;

- Yok, Hacı Emmi… Ben sigara içmeyeceğim, dedim.

Fakat Nuri Emmi bana ha bire ısrar ediyor illa ki içeyim diye. Ben son bir kere;

- Canım istemiyor Hacı emmi, dedim.

- Oğlum… Sigara içmek eşeklik. Ama kahve ile sigara içmemek eşoğlueşeklik, dedi…

Geçmişte sigarayı neden bırakamadığımı anladınız mı?...

Ama siz yine de kahve ile sigara içmek zorunda değilsiniz…

Kahveniz, sigarasız da keyifli olsun…

29 MAYIS 2007

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..