Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '17

 
Kategori
Felsefe
 

Kalıcı mı Popüler mi Sorusunun Cevabı Müzedeki Heykel mi Cem Yılmaz mı Sorusuyla Aynı

Kalıcı mı Popüler mi Sorusunun Cevabı Müzedeki Heykel mi Cem Yılmaz mı Sorusuyla Aynı
 

Kalıcı, müzedeki heykel; popüler, Cem Yılmaz; hangisini seçersin? Benim cevabım belli: Cem Yılmaz, müzeye vaktim olursa giderim.

“Çünkü sen basit insansın, basit insanlar böyle yapar”

Kalıcı değerlere önem veriyoruz ama popülerle yaşıyoruz. Kalıcı değerlerin popülerden tek farkı sadece kalıcı olmaları değil aynı zamanda bir değer ifade etmeleri. Durum böyle olunca popüler de değersiz oluyor.

Elbette acımasız bir yargı ve ben şiddetle karşıyım buna, popüler denilen şeyler tamamen değersiz olamaz. Kalıcı değerler önemli saygı duyuyoruz ama daha çok popülerle yaşıyoruz.

Sorun popülerde değil, değersiz(hak etmeyen) şeylerin popüler olmasında…

Popüler mi kalıcı mı deseniz ben popüler derim; çünkü popüler olmazsa hayat çok sıkıcı olur. Yani ikisinin yeri de ayrıdır, isteyen onu isteyen onu tercih eder; isteyen ikisini birden.

Dillerden düşmeyen bir arabesk şarkı var; entelektüel beyimiz bu şarkıyı sevmenin avam bir davranış olduğunu söylüyor.

“Sayın Korkut, Recep İvedik filmini 20 milyon kişi seyretti diye eleştirmiştiniz ama. O da popülerdi…” Hayır, efendim o popüler değil, popülerin de bir kalitesi var…

Popüler, güzel kadın; kalıcı, özel kadın. Özel kadın bazen güzel kadın olmayabilir, tersi de… Güzel kadını atacak mıyız?

Hayat günlük, mutluluk anlık; beni o anda ne mutlu ediyorsa benim için o değerlidir. Artı mutluluğun kalitesi olmaz, salatalık yerken bile Picasso tablosu izlerken aldığın zevki alabilirsin. Yani bu biraz kişiye göre bir şey, sen öylesindir ben böyle.

Basit/düşük zevkler diye tanımlanan şeyleri yaparken utanmayın. Yani sonuçta insan olağanüstü bir varlık değil, et ve kemikten; zevklerinden dolayı daha düşük ya da daha değerli olamaz. Ben Picasso tablosu da izlerim, salatalık da yerim; hem de izlerken. Ne Picasso tablosu izlediğim için üstün, ne de salatalık yiyerek izlediğim için düşük bir insanım. Yeni dünya düzeninin insan profili bu.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..