Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
1047
 

Kalitesi kendinden menkul

Kalitesi kendinden menkul
 

Çöl faresi... Doğu Afrika'nın iç bölgelerinde yaşarmış... tıpkı ilkel kabileler gibi!


Malum… insanlar çeşit çeşit…

Tüm insanlar içinde çok, çok az, gerçekten eğriyi doğruyu ayırdedebilen izan ve akıl sahibi insan…
Buna karşın muhteşem bir kalabalık, eğriyi doğruyu karıştıran, yanlışı doğru, doğruyu yanlış zanneden… henüz bir türlü doğruyu çözemediği için, genellikle yanılan!

Yanıldığı için de mecburen hep tahminlerle, zanlarla, peşin hüküm ve ön yargılarla hareket eden insan türü.

Aralarında mutlaka iyi niyetli, iyi insan özellikleri taşıyanların da bulunduğu, başka birçok gerekli gereksiz şeyi bilen ama doğruyu henüz bilemeyen insan ordusu.

Bunlardan da kimi bazan başka yönlerden kıymetli değerli, çünkü aklındaki bilinç boşluğunu kısmen de olsa sevgiyle, hoşgörüyle, doldurduğu için, doğruya dair bilinci olmasa bile sevgisi onu koruyan, o yüzden en azından kendi gibilerce belki sevilen, belki sayılan…
Ama kimi de, sevgiden yoksun, aklındaki bilinç boşluğu ancak egosuyla dolacağı için, sadece egoyla dopdolu bir akıl yüzünden, bırakın bir diğer insanın haklı olup olmadığını, değerini, sevgisini, bilincini anlamayı  veya doğru yapıp yapmadığını farketmeyi, kendinin dahi farkında olmaktan aciz birer zavallı.

Ve karakter de tabii işin tuzu biberi…

İnsan işte!
Kimi dürüst mert, kimi değil; kimi iyi niyetli, kimi kötü veya ard niyetli, kimi sahtekar, yalancı, riyakar, kimi çıkarcı, bencil, kimi insancıl, toplumsal; kimi onurlu, kimi gururlu, kibirli; kimi korkak kaygılı çekingen, çekimser veya cüretkar, kimi cesur ve yürekli, kimi olgun kimi ham, kimi ahlaklı kimi ahlaksız… kimi asil, kimi sefil… saymakla bitmez!

Zararlısı, yararlısı, kalitelisi kalitesizi, değerlisi değersizi, önemlisi önemsizi içiçe!
Mecburen!!

Dolayısıyla çokça insanın bulunduğu heryerde de bu her türden mutlaka mevcut.
Doğal olarak bu durum, aynen MB için de geçerli.

Adam bir yazıya yorum yazmış, kraldan çok kralcı, ama kendi de ve kral da kendisi gibi yanılanlar türünden olduğu için, kralın çıplak olduğundan da habersiz, kendi çırılçıplak kalmış:

Demiş ki:

“Alemin ağzı torba mı ki büzesin!!!!...Arkadan konuşurlar önden yandan yancıktan konuşurlar bee yaa...Sana ne kiiii...Aaaa...MBDedikodu Meyhanesi burası iki duble içen kendini Şekispir ile Dostuyevski'nin gayri meşru çocuğu sanıyor...Cılız alevlerde kahve cezveleri elden ele el ele...şeytanın avukatı perileri kovalarken...''toplasan tüm yazılarını imbikten geçirsen bir tek MELEK ÇORUH yazısı bile etmez''ler gidenlerin arkasından sallıyor...sallama çayyyy hem cılız hem filizzz...sallama kahveee...perisi de bedeva...vayyy ki vayyy...sağlık ve saygı ile tabii ki de...”

Kaliteye dikiz :))
İnsan, yaptığı herşeyle olduğu gibi, her yorumuyla da yine  kendini anlatır, kendini ispatlar aleme aslında, ama eminim o bunun da yine farkında bile değil!
Tanımam etmem, tanımaz etmez, daha bir kez karşılıklı  bir selam, bir yorumumuz bile yoktur. Ama kendi ifadesiyle bizzat kendi sallamış durmuş işte. Salla sallayabilirsen, sallamak sallanana mahsus! Üstelik bu ilk kez de değil… Kendiyle ya da hayatla ne alıp veremediği varsa… kimbilir..? Ruhu aklı mayası siyahî demek ki!

Vah vah:((((

İnsana acımam ben genellikle, Allah acısın derim, çünkü acıyacak olan Allah’tır,  O acımalı ama, böylesine O da acımayacağı için, bu zevata acıdım doğrusu.


Yorumun yollandığı asıl yazı sahibi de zaten yine aynı çapla müsavi, aynı kraldan kralcı olduğu için ve de onun da kalitesi zaten yazısına seçtiği görselden bile belli olduğu için, çok doğal ki böylesi bir yorumu yayına da alabilmiş!


Normaldir… Tam dediğim gibi işte, insanlar çeşit çeşit… ama bazıları da birbiriyle aynı. Ve tür mü ararsın, aramadığın kadar çok, ama türler de… yani sınıf sınıf, derece derece! Aşağının da altına yuvarlananlar da var!

Onun için, kıssadan hisse: Neidim dememeli, neyim demeli insan,  attığı adım, dediği söz, yazdığı yazı, ahlak mı, hak mı, kalite mi, sonrasında ben hangi sınıfa girerim acaba diye bi düşünmeli… Yoksa alimallah, bilinen adıyla Üstün’ken yerlerdesürünür, aşağılıkbirhaledüşürüverirkendini!

Ne güzel demiş diyen: Altın çöpe bile atılsa altınlığından bir şey kaybetmez, ama teneke, tenekedir daima! Tenekeler de tenekelerin kuyruğuna bağlanırlar, altın gibi tek başına bir ederleri yoktur çünkü.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yeni aklıma geldi de yazayım dedim.Ben sizin devam yorumlarınızı görmedim,çünkü yorumunuz cevaplandı bildirimi geldiğinde,onlar yayında değildi ve yoktular.Yorumlara cevaplar ve yorumlar aynı anda gönderilmediği için bu kargaşa doğdu zahir:)Neyse,sağlık olsun arkadaşım.Bir şekilde görmüş oldum yazdıklarınızı.Ellerinize sağlık.Sevgiler gönderdim can arkadaşıma...

fisun gökduman kökcü 
 22.09.2020 13:18
Cevap :
Bir talihsizlik olmuş ya da öyle denk gelmiş demek ki arkadaşım, dert etme. Biz burda daha ne gecikmeler ne terslikler yaşadığımız için, tedbir almaya da, sabredip beklemeye de veya bir yorum yazmışsak eğer yanıtını bizzat kendimiz takip etmeye de alıştık artık. Biz yorum ve cevplar üzerinden bile ne ayak oyunları yaşadık eskiden bir bilsen, onlar ayrıca başlı başına bir kitap olur:)))) Şimdikiler eskinin kat kat düzelmiş hali. Buranın asıl editörlerinin mesaisi bittikten sonra, akşamları geceleri, haftasonu ve tatil günlerinde nöbetçi editörlük vardır çünkü, işte mobbingçi ekipten nöbetçi editörlük yapanlar da olduğu için ne acayip şeyler yaşıyorduk. Şimdilerde çoğu yok, haliyle çok daha normal herşey. Arada sırada yoğunluktan veya teknik nedenlerle oluşan gecikmeler, unutulmalar veya karışıklıklar işin doğasında da var zaten. Sevgiyle kucakladım ve varsayki öptüm de seni:))) corona yüzünden öpemiyoruz ya o yüzden varsay dedim:)))) sağlıkla kal, görüşmek üzere...  23.09.2020 14:34
 

Ama kutlanmamış bir doğum günü var.İyi ki doğdunuz değerli arkadaşım.İyi ki de sanal da olsa tanıştık.Bana çok şey katıyorsunuz.Sizin varlığınız da benim için çok önemli.Eğer yorum kısmı yetmeyip,cevabi bir yorum yazacaksanız,bir daha ki sefere,benim yazılarımdan herhangi birine,"şu bloğuma bir bakın"diye yorum gönderin ki,haberim olsun.Yoksa haberim olmayacak,sizin de bunca emeğiniz ziyan olacak.Çok teşekkürler arkadaşım.Yürekten sevgiler gönderdim,hassas ve güzel yüreğinize...

fisun gökduman kökcü 
 15.09.2020 10:55
Cevap :
Her birimiz iyi ki doğmuşuz... İyi ki doğmuşuz ki karşılaşmışız:)) Her şey için çok teşekkürler arkadaşım, içtenliğin için, dostluğun için, katkıların, emeğin, hassasiyetin... hülâsa "var"lığın için, tüm içtenliğimle gönülden, yürekten teşekkür ve sevgilerimi yolluyorum ben de...  15.09.2020 18:30
 

Vallahi tesadüfen son yorumlananlar sayfasına bakınca gördüm arkadaşım.Yoksa yazdığınız cevabi yorumlardan haberim olmayacaktı.Çünkü onlar için bildirim gelmiyor biliyorsunuz.Benim için çok zahmete katlanmışsınız gene.Elinize,dimağınıza sağlık.Ben sizi çok iyi anladım merak etmeyin.Herkesin olaylar karşısında aldığı tavırlar farklı olabilir.Bundan daha doğal ne olabilir?Yoksa herkes bir kalıptan çıkmış gibi olurdu değil mi?Siz beni üzmediniz.Gayet normal bir şekilde düşüncelerinizi anlattınız.Ben de sizi üzmemişim söylediğinize göre.Öyleyse ortada sorun yok.>>>

fisun gökduman kökcü 
 15.09.2020 10:54
Cevap :
Yorumlarına verdiğim cevaplarda devam işareti ve hattâ ilaveten hem onlarda hem de devamı olan yorumlarımda sıra numarası bile yazdığım için görürsün ve okumuşsundur zaten diye düşünmüştüm oysa. Demek farketmemişsin, olur ya öyle, arada herkes atlayabilir, dert etme lütfen. Evet sorun yok değerli arkadaşım, zaten böyle şeyler iyi, içten, dürüst insanlar arasında hiçbir zaman bir sorun teşkil etmez.>>>  15.09.2020 18:11
 

7- o kadar takdire şayan ve değerli ki çok çok yürekten teşekkür ediyorum. Ama bir yandan da, ilk yorumunuza verdiğim yanıtla hiç istemeden asıl ben mi sizi üzdüm ki acaba diye sormadan da edemiyorum kendime:( Lâkin hiç benden kaynaklanmasa da sizi maalesef yormuş, zahmete sokmuş olmuşum da zaten ama, herşey emek vererek çok daha değerli ve anlamlı, karşılıklı hassasiyetler ve iyi niyetlerle gerçek dostluklar da bu yüzden eşsiz ve çok kıymetli değil mi? Yani sonuç olarak, içiniz ferah olsun, kızmadım da üzülmedim de, sakın siz de üzülmüş olmayın, aksine ben çok çok memnun oldum hem ilk, hem de sonraki yorumlarınıza. Üstelik yorumlarınızın geldiği gün doğum günümdü, bu incelik, içtenlik, verdiğiniz emek çok değerli bir armağan gibi oldu bana, beni mutlu ettiniz. İyi ki varsınız, bütün insanlar keşke böyle olsa. En güzel temennilerle ve sevgiyle kucaklıyorum...

Filiz Alev 
 21.08.2020 9:40
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 151
Toplam yorum
: 1771
Toplam mesaj
: 185
Ort. okunma sayısı
: 3138
Kayıt tarihi
: 03.03.11
 
 

Ekonomistim, emekliyim. İki evlat annesiyim. Müzikle ilgilenirim, bestelerim vardır. Düşünürüm, a..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster