Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '17

 
Kategori
Sağlık
 

Kalpte Ritim Bozukluğu

Kalpte Ritim  Bozukluğu
 

Takriben 15 gün önce sabah bir baş dönmesi başımdan aşağı ter boşalması ve göğsümde bir ağrı mide bulantısı ile yere yıkıldım. Hemen yakınımızdaki özel tıp merkezine götürüldüm. Oradaki kardiyoloji doktorum acilde gereken müdahaleyi yaptı. Önemli bir ritim bozukluğu olduğunu belirtti. Ambulans çağırdı tam teşekküllü bir hastahaneye götürülmem gerektiğini söyledi.

Kendisine çok teşekkür ederim minnettarım. Yakındaki hastahanenin acilinde yoğun bakımda o gün kaldım kan dâhil tüm tetkiklerim yapıldı. Sağ olsunlar doktorlar devamlı kontrol etti, tansiyon ilaçlarım değiştirildi.

Hastahaneden çıktıktan sonra, ertesi gün bir hocadan randevu istemem belirtildi. Çok tatlı bir hoca gerekli muayene ve tetkiklerimi yaptırdı, ilaçlarımı tekrar düzenledi önümüzdeki birkaç gün içinde tetkik neticelerine bakıp karar verecek. Hastalığımda bana gösterilen ihtimam ve tedavim ile ilgilenen sevgili Doktorlarıma hastahane görevlilerine çok teşekkür ederim. 

Bu arada ritim bozukluğu ile ilgili bilgileri araştırdım aşağıya aktarıyorum. Herkese sağlık ve mutluluk dileklerimle.

NAHİDE ÇELEBİ

Kalpte ritim bozukluğu, kalbin normal atışını düzenleyen elektriksel uyarıların gerektiği gibi çalışmaması sonucu kalbin çok hızlı, çok yavaş veya düzensiz atması durumudur. Kalpte çarpıntı en belirgin kalp ritim bozukluğu belirtisidir. Çarpıntıdan sonra en sık görülen belirtiler, baş dönmesi ve bayılmadır. Bayılmalar genellikle ciddi boyuttaki ritim bozukluğuna işaret eder ve ihmal edilmemesi gerekir. Kalp ritim bozukluğunda uygulanacak tedavi; ritim bozukluğunun çeşidine ve ciddiyetine bağlı olarak belirlenmektedir.

Kalp Ritim Bozukluğunun Nedenleri Nelerdir?

Ritim bozuklukları birçok çok faktöre bağlı olarak ortaya çıkabilmektedir. Aniden gerçekleşen kalp krizi, önceden gerçekleşen kalp krizi sebebiyle oluşmuş kalp dokusu bozukluğu, koroner arter hastalığı, yüksek kan basıncı, diyabet, sigara ve alkol tüketimi, uyuşturucular, stres, kullanılan ilaçlar başlıca ritim bozukluğu sebeplerindendir.

Kalp Ritim Bozukluğu Belirtileri Nelerdir? Ritim bozuklukları bayılmalar, geçici görme kaybı, baş dönmesi, kalbin yerinden çıkacakmış hissi gibi yakınmalarla birlikte seyrediyorsa, bu çok tehlikeli bir duruma işaret eder. Dolayısıyla özellikle bu tür yakınmalarda zaman kaybetmeden mutlaka bir kardiyoloji uzmanına başvurmak gerekir.  Kalp çarpıntısı genellikle aniden başlar, bazen saniyeler bazen saatler sürdükten sonra biter. Çarpıntıdan sonra en sık görülen belirtiler, baş dönmesi ve bayılma olmaktadır. Bayılmalar genellikle ciddi boyuttaki bir ritim bozukluğuna işaret etmekte ve ihmal edilmesi tehlikeli sonuçlar doğurabilmektedir.

Kimler Kalp ritim Bozukluğu için Risk Altında? İlerleyen yaştakiler ve kadınlar, Ailesinde ritim bozukluğu olanlar, Kalp damar tıkanıklığı olanlar, Kalp kapak hastalığı olanlar, Guatr sorunu olanlar, Kansızlık sorunu olanlar, Aşırı uyarıcı ilaç alımı veya çay, kahve tüketimi, Sık ve fazla miktarda alkol tüketenler risk altındalar.

Ritim Bozuklukları her yaş grubundan insanda görülebilmektedir. Ancak ilerleyen yaşlarda kalpte ritim bozukluklarının görülme ihtimali daha fazladır %10’unda görülmektedir.

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..