Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

07 Ocak '11

 
Kategori
Kent Tarihi
 

Kanuni Sultan Süleyman'ın Kemikleri!

Kanuni Sultan Süleyman'ın Kemikleri!
 

Büyükçekmece: Kanuni Sultan Süleyman Köprüsü


Muhteşem Süleyman'ın kemikleri sızlamasın!...

Kanuni Sultan Süleyman köprüsü için vatandaşın yorumu; ”korku, karanlık kasvet…”

“Bize bir şey yaparlarsa sorumlusu kim?”

Geçtiğimiz yıl İstanbul Büyükşehir Belediyesi ekipleri tarafınca kamu arazisi üzerine inşa edildiği gerekçisiyle yıkılan 15 iş yerinin ardından ''Büyükçekmece Kültür Park'' ıssız görüntüsü ve kimliği belirsiz kişilerin artması nedeniyle insanların özellikle bayanların korkulu rüyası haline geldi.

Konuyla ilgili görüşleri alınan Büyükçekmece halkı akşam karanlık çöktüğünde hiç kimsenin tarihi köprüde dolaşmaya cesaret edemediğini dile getiriyorlar..

İşte halkın tarihi köprü ile ilgili görüşleri:

Nesrin Demirçalı (Yeminli Mali Müşavir):

1972 yılından beri Büyükçekmece de yaşıyorum. Buradaki esnafa defalarca sordum. Kafeteryalar neden kapalı diye. Ancak mantıklı bir cevap alamadım. Kanuni Sultan Süleyman Köprüsü kendi kaderine terk edilmiş durumda. Dünyanın neresine giderseniz gidin tarihi eserler en güzel şekilde değerlendiriliyor. 35 yıldır bu köprüyü biliyorum. Burası adeta ölü gibi. Bu kadar doğal güzelliğin olduğu bir yerin kaderine terk edilmesi bence çok kötü. Işıklandırma varken burada rahatça dolaşabiliyorduk, şimdi bunu yapamıyoruz, korkuyoruz. Kültürel etkinliklerin sembolü haline gelmiş tarihi köprü maalesef kötü amaçlar için kullanıldığını düşünüyorum. Büyükçekmece sahilinin güzelliğiyle,faaliyetlerinin zenginliğiyle bu kadar ilerlemişken köprünün başına gelenler bence çok kötü.

Ertan Öksüz (Esnaf) :

Ben yıkımın mağdurlarındanım. O yıkılan işletmelerden biride benim kafemdi. Sadece 23 gün çalıştırabildik. Her şey yıkıldıktan sonra belediye orayı yeniden ışıklandırdı ve temizledi. Ancak oralar çeşitli kişiler tarafından tahrip edildi. Eskiden bayanlar gece yarılarına kadar yürüyüş yaparlardı. Şimdi içkisini alan ve başka amaçlarla yer arayanlar köprüye gelmeye başladı. Özellikle kadınlar hava kararmaya başladığı anda istemiye istemiye burayı boşaltıyorlar. Esnaf ciddi şekilde etkilendi. Çadırlar varken günde 2 bin kişinin sirkülasyonu söz konusuydu. Yalnızca buradaki esnaf değil kültür park dışındaki esnaf da bu yıkımdan ciddi şekilde etkilendi.

Adnan Yılmaz (esnaf):

30 yıldır Büyükçekmece de yaşıyorum. Buradaki en büyük sıkıntımız yıkımın ardından kimliği meçhul şahısların türemeye başlaması. Köprünün üzerinde aydınlatmalar kırıldı en üzücü olanı da 300 - 400 yıllık köprünün üzerine yazılar yazılmaya başlandı. Bu, Kültür parkın sahiplenilmemesinden kaynaklanıyor. Yıkımdan önce akşamları insanlar aileleriyle Kültürpark’ın içinde tarihi, köprünün üstünde tur atıp duruyorlardı. Şimdi değil bayanlar ben bile bir erkek olarak gece oradan geçmeye korkar oldum. Tarihimiz eskiden çok canlıydı şimdi matem havasında.

Semiha Altun (emekli) :

Köprünün görünümü eskiden çok güzeldi. Evde canım sıkıldığında Kültürpark’ta bir tur atmam yetiyordu. Şimdi karanlık kasvet ve korku görüyorum. Mimar Sinan’ın eserine büyük bir saygısızlık yapılıyor. Parti, siyaset böyle yerlere girmemeli. Burası turistik bir yer herkes el ele vermeli ve burayı tekrardan canlandırmalı.

Nadiye Yılmaz (esnaf) :

Kültür parkta ağırlıklı olarak bayanlar çalışıyor. Bende buranın esnaflarındanım Akşam oldu mu biri bir şey yapacak diye çok korkuyoruz. Bu yüzden akşam 8 de dükkanımızı kapatıp gidiyoruz. Biri gelse bize bir şey yapsa kimsenin ruhu duymaz. Bize bir şey yaparlarsa sorumlusu kim olacak onu merak ediyorum?

Birsen Yağlıcı (ev hanımı) :

Orası eskiden bizim yürüyüş alanımızdı. Yıkımdan sonra yalnızken oraya artık hiç gitmiyorum. Tinercisi var, sarhoşu var. Orası Büyükçekmece’nin bir incisi hangi akla hizmet böyle bir yer yıkıldı bu hale getirildi bilmiyorum. Çok hızlı bir şekilde oranın düzeltilmesini ve berduşlar diyarı olmaktan kurtarılmasını istiyorum.

Ahlisan Levent (ev hanımı) :

Köprünün üstünden bir bayan olarak geçmeye cesaret edemiyoruz. Eskiden gezip nefes aldığımız mekanlar şimdi harabeyi andırıyor. En kısa zamanda ışıklandırılmasını istiyoruz.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Kadir Topbaş Beyefendiye!

Sayın Başkanım,

Büyükçekmece'de yaşayan biri olarak, yukarıda söylenenlerin doğruluğuna bire bir şahitlik ederim..

Köprünün ve çevresinin o, ışıl ,ışıl olan halini çok özledik...

Ben şahsen sesimize kulak vereceğinize yürekten inanıyorum..

Saygılarımızla.

''Melekler Yüreğinizden Öpsün''

Sabiha Rana

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..