Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '12

 
Kategori
Aşk - Evlilik
Okunma Sayısı
789
 

Kara toprak aşkları

Kara toprak aşkları
 

Gerçek aşk buymuş, gerisi fasa fisoymuş; uğruna ölünmeyen aşk, aşk değilmiş. Boşuna ayırmayın, istisna demeyin, birkaç kendini bilmeze yüklemeyin. Biz sanki başka bir şeyden bahsediyoruz; inkâr faydasız, Korkut ve havarilerinin dışında bilcümle siz hepiniz işte bu aşkın ürünü değil misiniz?

Hafız’ın kabrinde her gece bir bülbül ötüyor, her seher bir gül açıyor. Kerem yanıyor, Ferhat dağları deliyor, Mevlana dönüyor ve Kumkapı sahillerinde, denizin dibinde beyaz gelinlikle aşkın son kurbanı ölüyor. Sizler büyük bir huşu içinde yürekleriniz titreyerek bu muhteşem finali izliyor ve aşkın gücüne mezarlıklarda kadeh kaldırıyorsunuz.

Yeryüzünde neyin sınırı yok? Peki, aşkın nasıl sınırı olmuyormuş. Gözler, dudaklar, en fazla çiçek böcek, mehtaplı geceler… Siz âşık olduğunuz zaman kâinatı avuçlarınızda tuttuğunuzu mu sanıyorsunuz? Eriyorsunuz, yok oluyorsunuz; çünkü siz zaten yoksunuz. Sevdiğinize ulaşamasanız bile bu aşktan mutlu oluyorsunuz. Dağların ardından bir gün kalkıp gelecek diye bekleye bekleye ölüyorsunuz. Ben anlayamadım, sizler hangi Tanrı’nın kulusunuz?

Kara toprağa girmeseniz de fark etmez, yine ölüyor öldürüyorsunuz; çünkü çektiğiniz, verdiğiniz acılar ölmekten beter. Sizin bu psikopat aşkınız nedeniyle bugüne kadar dünyada 100 milyon insan öldü. Belki cihan harbi bu nedenle başladı. Soyuz kaptanı bile belki Ay’a gidişini bu nedenle erteledi.

Aşk tanrıçası Atena çırılçıplak; neden, hiç düşündünüz mü? Çünkü aşk somuttur. Ancak hasta ruhlar bir hayalin peşinden giderler.

“Hayali aşk gerçekten ilginç. Platonik aşk da deniyormuş. Sevgilini bir kez görmen yetiyor hatta olmayan, hayali sevgililere de âşık olunuyormuş. Neye yarar bu platonik? Bir şişe buz gibi tonik içseydik bari yüreğimiz soğurdu. Hiç olur mu böyle dağların arkasına bak, yan yan dur.

Duygusal aşk fakir aşkıdır. Ağlar ağlar hani bizim dağlar. Akıl, mantık, bilim duygusal aşkın yanından bile geçemez. Kimi derviş kılıklı herifler ve Mehlika Sultanın torunu hatunlar hep duygusal aşkın yüceliğini anlatırlar. Gül gibi yanakları yılların acımasız darbeleriyle buruş buruş oluncaya kadar ne zaman geleceği bilinmeyen hayali aşklarını bekler dururlar.

Yeryüzünün aciz ve zavallı insanlarına sığınacak liman, tutunacak dal hatta inanacak Tanrı lazım. Bu nedenle duyguları sınırsız yaşamaları gerekiyor. Yağmur yetmiyor, gök gürlemeli, şimşek çakmalı. Yüreğinin titremesi yetmiyor, yerinden kopmalı. Yanında olması yetmiyor, onun olmalı. Yaşamak yetmiyor, ölmeli. Bu nedenle aşkları dağlar kadar yücedir. Peki, sen hangi dağa çıktın? Çıkamadığın dağdaki aşkı ne yapacaksın?

Kara toprak aşkları kapitalistleri ihya etti. Siz “Rüzgâr gibi geçti” filminin hâsılatını biliyor musunuz? Peki, “Gençlik Hayalleri” adlı romanın… Şopen, Van Goh… Diziler, TV programları… Paris mağazalarında sevgililere alınan gelinlikler, hediyeler, hediyeler… Dünyada kapitalizmin elde ettiği varlığın üçte biri gözyaşlarınızın ürünü. İşin bu yanı hiç konuşulmuyor.

Öldürüyor, savaşlara neden oluyor ama kara toprak aşkları yine de kutsal. Şimdi çokbilmişler diyecekler ki kara toprak aşkları aslında aşk değil ve bizim aşkımızla ilgisi yok. Ama sevdiği kıza ulaşamadığı için intihar eden gencin cebinde Mevlana’nın kitabı bulundu ne haber! Mecnun okuyormuş, Ferhat Şirin, Elif Şafak okuyor, Murat Kekilli’den “Bu akşam ölürüm” dinliyormuş!

Aşkın yeniden tanımlanması gerektiğini söylüyoruz. Yemeğin içinde baharat olduğu gibi aşkın içinde de acı olabilir. Ama sizin aşkınız hiç yenmiyor kardeşim. Yiyen doğru tahtalıköye. Bir de biat kültürü var ki akıllara ziyan. Ya ait oluyorsun, ya sahip. Sen mal mısın, kul musun? Ayrıca bu şekilde âşık olan birinin özgür olduğunu söylemek mümkün değil.

Şimdi burada işte bunları biz yapmıyoruz, âşık olmak da elimizde değil zaten denebilir. Duyguların serencamında, aşkın uzun macerasında gözleriniz kör, kulaklarınız sağır mı oluyor? Pınarın başından ayrıldıktan sonra “ben ne yapıyorum” diye kendi kendinize hiç sormuyor musunuz? İşinize gelmiyor değil mi; çünkü aşk tatlı! Akılla tırmanmadığım dağları düşmesem bile çıktım saymam; aşkın mutlaka mantığı olmalı. “Seni seviyorum” Ama ben seni sevmiyorum.”Nolur sev” Hasittir! Bu kadar aciz, insanda onur gurur bırakmayan aşkın bela olduğuna ben de katılıyorum. İrade diyorlar, nefse hâkimiyet diyorlar, belki de Tanrı bunun için vermiş, akılsız kullarım boş bir heves uğruna dağlarda taşlarda helak olmasınlar demiştir.

Kara toprak aşkları insan haklarına aykırı. Ben seni sevmiyorsam sen beni sevemezsin kardeşim. Ayrıca aşkı bahane ederek ne kendine ne de başkalarına acı çektiremezsin. Ben devletin yerinde olayım insanlara zararlı diye bu aşkı yasaklarım. Tekke dervişleri ile şiirine konu bulamayan yeteneksiz âşıklar/şairler bu aşkın malzemecisidir. İnsanların güzelliğini anlat değil mi, sümüklü böceğin sümüğünü, çil horozun ibiğini. Ama işte adam sapık, illa ince belden başlayacak.

Kara toprak aşkları dediğimiz günümüz aşklarında ilişkinin yaşanma şekline göre derecesi belirlenen bir psikopatlık durumunun bulunduğu yaşanan sayısız olayla ispat edilmiştir. Siz saygı duyarsınız ama öteki duymuyor, aşkıma karşılık vermek zorunda diyor. Bunu kontrol altında tutmak mümkün değil.

Ne yapalım yani âşık olmayalım mı? Hem zaten elimizde olmayan bir şeye karşı ne yapabiliriz ki. Yüreğinizi ölümsüz bir aşka yönlendirir, duyguları sınırsız yaşamak isterseniz muhtemel ki buna mezarda imkânınız olacak. Aşkı tezgâhtaki elma olarak düşünün. Cebinizde paranız yoksa demek ki alamayacaksınız; başka tezgâha yönelin. Dünyada yedi milyar insan yaşıyor ve hayat onlarca defa âşık olabileceğiniz kadar uzun. Hem hiçbir aşk iki bahardan fazla sürmez, ötesi kendini kandırmaktır. Aşkınız yıllar geçtiği halde bile sürüyorsa onu gerçek anlamda elde edemediğiniz içindir. İnsan hayatta bir defa sevmez, doğru değil bu. Çiçekler nasıl her bahar açıyorlarsa ben de her bahar âşık olurum. Sonra ilk aşkınız en iyi aşkınız olmayabilir; çünkü gönül yavaş yavaş sevmeyi öğrenir.

Sevdiğini öldürecek ya da onun uğruna ölecek kadar seven biri ölümcül vakadır; etrafınızda bu şekilde sevgililer varsa onları karakola şikâyet edin; çünkü Azrail yanlarında dolaşıyordur. Aşkın sevginin amacı mutlu olmaktır; acı çekmek için âşık olunur mu? Karşılıksız aşk insanı verem eder. Bir aşk uğruna ömrünüze yazık etmeyin; çünkü Sevdiğiniz kişi dünyada tek değildir. Ayrıca benim sevmediğim birisi beni asla sevemez. Bu kişilik haklarıma tecavüzdür.

sitara bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Düğün sonrası böyle konuları okumak ayrı bir hoşluk... Yazınız kadar yorumlarda hoş...Doğrusunuz ama bu doğrular 16 veya 23 yaşındaki kardeşlerimizin bir kulağından girer...Arabesk dinlemiyorum artık ama gençken çok dinledim Ferdi ve Orhan ustalarımız Cengiz Kurtoğulu ve niceleri... Şimdi o melodiler sözleriyle birlikte çocukca ve saçma geliyor. Bu Aşk konusu yaşta değil baştaymış. Akıllandıkça lolipoplar artık kandırmıyor bizi. Müsadenizle bu yazıyı link olarak verip kalan düşüncelerimi konuyu tamamlama niyetinde yazarak"Kerim Korkutma" adlı bir blog yazacağım.

Süleyman Akyürek 
 07.10.2012 4:22
Cevap :
İyi olur Süleyman bey,bu konudaki düşüncelerinizi de öğrenmiş oluruz.  08.10.2012 18:49
 

Merhaba, aş tarihini kısaca ne kadar güzel özetlemişsiniz. Selamlar...

Mesut KARİP 
 05.09.2012 16:27
Cevap :
Yorumunuza teşekkür ederim.  07.09.2012 8:35
 

Yorumda çok uzun kalmamak için diyeceğimi iyice özleştirme isteğim bazan çekilmez oluyor. Aşkın da türlü hâlleri var; bu hallerden, "ya benimsin ya kara toprağın" "ölene kadar ayrılmak yok" "sen benim namusumsun" "seni başkasına yâr etmem" hallerinden ürkerim. Bu haller bencil aşkın, yani sahiplenme kibrinin aşkıdır...

Muharrem Soyek 
 05.09.2012 11:59
Cevap :
Çekilmez olmuyor, aslında sizi ayrıcalıklı yapıyor.İnsan kendi başına ne yaparsa yapsın ama başkalarına verdiği ya da başkalarıyla paylaştığı şeylere özenmeli.  05.09.2012 21:53
 

Tebrik ederim. AŞK'ın katili diye sizi ihbar edeceğim. Ant olsun;)))Hem katlet, hem de elini kollunu, sallaya sallaya ortalıkta gez, yetmedi bir de yazı yaz. Var mı böyle bir şey? Selamlar.

Ay Şen 
 28.08.2012 23:32
Cevap :
Sevdiğim kız Gümüşhaneliydi.Onunla 19 mayıs hareketlerine katılmıştık.Çok kanlı canlıydı.Ama nedense öldü.Daha önce birlikte Kahramanlar adlı piyese hazırlanmıştık.Onun babası rolündeydim ama öğretmenimize o benim babam olamayacak kadar genç diye nezaket gösterdi.Üstelik belki ben onun annesi rolünde olabilirim dedi.Bütün sevgililer gibi onun adı da Aynur'du ve aşık olduğum diğer tüm kızlar gibi ona da duygularımı söyleyememiştim.Yani tavşan dağa küsmüş misali...Aslında bu iyi olmuştu; çünkü belki aşk itirafımı duyunca belki o zaman ölürdü.Bunları niye yazıyorum? Ben de maalesef eleştirdiğim bu tür aşkın mağduruyum.  04.09.2012 11:40
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5201
Toplam yorum
: 13530
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 666
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster