Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '18

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Karar Verdim

Karar Verdim
 

Yorma Kendini


Bugün aklımdaki bütün sınırları kaldırdım. Beni limitleyen, etrafıma o duvarları ören eş, dost, akraba, çevre komşu kim var ise hepsini çıkardım. Beni ben olmaktan yoksun bırakan, başkası senin hakkında ne der diye engellere boğanların hepsini bir bir aldım kenara. Başkalarının fikirlerini dinliyorum ama umursamaz bir bencillik yapıyorum ve bir kulağımdan giriyor, diğer kulağımdan çıkıyor. Artık başkaları için yaşamıyorum, başkalarının koydukları kanunlar kurallar komutlar doğrultusunda hareket etmiyorum.

Artık hayatımın başrolündeyim. Bir şablona sokulmuyorum, koyun gibi güdülmüyorum artık. Değişiklik zamanı diyorum. Yer, zaman, mekân, ortam değişikliğine geçiş yapıyorum. Mesleğimi ve yaşam şartlarımı değiştiriyorum. Bu sene tatilimi Akdeniz bölgesi kıyılarında geçirdim, seneye yurt dışı tatil planları yapıyorum artık. Kabuğumdan çıkıyorum, şartları zorluyorum. Bulunduğum konumumu değiştirmekle bir adım atmış sayıyorum artık kendimi.

Özgürüm artık, çünkü karşımda beni engelleyecek bana dur diyecek kimse kalmadı. Konuştukları ile beni etkileyecek kimse yok artık. Hayatımdaki fazla insanlardan, fazla sorumluluklardan kurtuldum. Kimilerinin kazanç amaçlı evlerini çöp eve çevirdikleri gibi, bende bir gün lazım olur düşüncesi ile beynimde biriktirdiğim çöpleri, sadık olduğum anıları bir bir boşaltıyorum. İrtifa sağlayamayan uçak gibi fazlalıkları attıkça sanki yükseliyorum.

Beynimdeki fazlalıklarla kalmıyorum. Evimdeki odamdaki dolaplarımda, masamda, çekmecelerimde gördüğüm her nesnenin yarın için ihtiyacım olacak mı sorusuna yanıtı olumsuz ise atıyorum, çıkarıyorum hayatımdan.  

Eksiklerimi biliyorum, kapalı düşünceler yüzünden ilerleme alamadığımı, enerjimi sömürenlerin farkına vardığım andan itibaren artık bir daha o hatalara tekrar geri dönmemek üzere yaşıyorum.

Bir amaç için yaşıyorum ve yapıyorum. Kendimi ortaya koyabileceğim bir mezuniyetimin olması, kişiliğimi geliştirebileceğim uğraşlarımın, hobilerimin, motive edecek sosyal aktivitelerimin olması kendimi daha güçlü, sağlıklı kılıyor. Daha da gelişmeye aç, gelişime meraklı bakıyorum çevreme. Kitap okumalarım farklı bir hal aldı artık seçici ve tavsiye oranı yüksek yazarlara yönelik kitaplara merak saldım.

Tertemiz açtığım o sayfaya eklediğim yaşam listemi düzenli ve kesintisiz olarak uyguluyorum. Bu saatten sonra artık kendim için yaşıyorum. Kendi özgür iradem ile kararlar alıyorum, uygularken hedeflerimi planlarımı listemi aklıma getiriyorum. 

Bana etiket ile telkin eden sevgi besleyen ve bu sevgisini yansıtan insanlar görmeye başlıyorum artık. Ama sevgi benim için olması gereken ikinci madde. Benim için önemli olan saygı. Yaptığım işler, gösterdiğim başarılar ve çevreye sağladığım fayda sayesinde gerçek saygıyı almalıyım artık.

Evet aslında ne istediğimi artık çok iyi biliyorum. Elde edeceğim saygı beni zaten yaşam listeme empoze eden, sürükleyen bir bağ oluyor. Başarıların takdir edilmesi nasıl ki insanı mutlu ediyorsa hak ettiğim saygı ile açtığım beyaz sayfalarımı donatıyorum.

İyi Bir Ömür Geçirmeniz Dileğiyle…

 
Toplam blog
: 5
: 382
Kayıt tarihi
: 30.10.18
 
 

Sakarya Üniversiyesi Bilgi Yönetimi Mezunu, Bir Kamu Kurumu Çalışanı, Memleketi Ordu, İkameti İst..