Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '07

 
Kategori
Sinema
 

Karayip Korsanları- Dünyanın sonu

Karayip Korsanları- Dünyanın sonu
 

Nihayet seri bitmiş!

Bu film bitmez. Jack Sparrow'un maceraları sürecek gibi. Bence de sürsün. Deniz korsanı olmak gibi hayallerimi bu filmde tatmin etmişken...

Johnny Depp , artan performansıyla , yine Jack Sparrow karakteriyle gönlümdeki yerini sarsmadı. Mimikleri, karşılaştığı durumlar karşısındaki yüz ifadeleri ve bakışı ile birlikte beni içine aldı, yani gene iyi oynamış kerata.

Bu seferkinde farklılık katmak için, Kaptan Jack'in kendi kendisiyle konuşması yansıtılmış. Ama "Holivud" standartlarını aşamamış. Holivud'dan daha zeki espriler beklemek de fazla iyimserlik olurdu zaten.

Derken Barbossa ile Jack (iki rakip korsan kaptan) , ergen oğlanlar gibi "kiminki büyük" diye film boyunca tartıştılar. Elbette bu tartışmalar da , Holivud kurgusuna yakışırcasına abartıyla anlatılmış. Komikti. Güldüm ve rahatladım.

Serinin en başından beri salak bulduğum karakteri Will, bu bölümde aptallığın zirvesindeydi. Aslında her karakter aslını inkar etmeyecek şekilde yükselmiş.

Kafası karışık kızımız Liz, cırlak bir şekilde koca koca korsanları kahramanlığa davet ediyorken, bence hiç de inandırıcı değildi. Salak karakter Will'in gözlerindeki "bu benim sevgilim" gururlu bakışı, salak olduğunu bir kez daha kanıtlıyordu adeta. Yahu kim dinler ki cırlak sesli bir hatunu? Korsan kaptan hatun dediğin, az daha oturaklı olmalı. Cır cır bağırmak yerine... Cır cır böceği misin mübarek? Güldürdü beni. Liz'i dinleyen korsanlar da senaryo icabı dinlediklerini anlamıyoruz sanmasınlar.

Açıkçası, 4. filmi çekecek olsam, kadroyu biraz değiştirirdim. Will ve Liz'i çıkartır yerine daha komik ve üçkağıtçı tiplemeler ile Jack Sparrow karakterini dengelerdim. Kaptan Barbossa ile bu biraz yapılmaya çalışılmış ama, klasik korsan tiplemesinden çıkamadığı için Jack Sparrow kadar dikkat çekici bir karakter değil.

İdealist genç durumları bence sıkıcı. Bunun yerine birbirinden sıradışı üçkağıtçı korsanların kendi aralarındaki mücadelesini seyretmek daha komik olabilirdi.

Açıkçası ben filmi genel olarak vasat buldum. Holivud seri filmlerinin kaçınılmaz bir sonu mudur nedir, karakterlere bir kez alışınca, gerisi tahmin edilebiliyor. Ve haliyle sıkıyor. Matrix'te de, Yıldız Savaşları'nda da, Geleceğe Dönüşte de aynı duyguları yaşamıştım. Yine de fantazi dünyamda bu filmelere yer vermek eğlenceli.

 
Toplam blog
: 11
: 644
Kayıt tarihi
: 11.04.07
 
 

Eskişehirliyim. İşletme ve Pazarlama okumuş olmama rağmen, bu alanlar dışında yazmak istiyorum. Gene..