Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '07

 
Kategori
Felsefe
 

Kardan adam

Kardan adam
 

Uyandım, uzun uzun gerindim yatakta.Sonra sıcak yataktan kalkmak zor geldi ve biraz daha büzüşüp iyice yorgana sarıldım.İçeriden mis gibi kızarmış ekmek kokusu geliyordu.Biraz daha yatak keyfi yaptıktan sonra kalktım.Yatağı toplayıp, perdeyi sonra da camı açtım.Buz gibi hava sanki buz kütleleri halinde içeri sızdı bir anda.İliklerime kadar titredim.Her yer bembeyazdı.Gece adamakıllı kar yağmıştı.Dingin bir sessizlik ve sonsuz beyazlık hakimdi heryere.

En çok ağaçları izlemeye bayılırım böyle havalarda.Karın altında uyuyan birer dev gibiler.Bir kaç minik kuş çıplak kalmış gibi titreyerek ağaçların üzerindeki karı eşeliyorlar gagalarıyla.Dağların tepelerine kadar kar kaplamış heryeri.Mutfağa geçip biraz bulgur aldım ve pencereden dışarı savurdum.İyiki bu sene bol odun kesmişiz.Yoksa bu kış zor geçerdi.Tekrar mutfağa gidip çayları koyup, masayı kontrol ediyorum eksik varmı diye...Kenan çocuklarla mutfağa geldi şen seslerle.Renk geldi, hayat geldi, canlılık geldi mutfağıma.

Kahvaltı çocukların mızmızlanmalarıyla, kahkahalarla, hafif yollu azarlarla geçti.Küçük bir ara alt dudağını sarkıtarak;'' bugün kardan adam yapalım anne ne olur '' dedi.Gözlerine bakıp, '' peki ''dedim.Hepsinin gözlerinden sevinç dalgaları yayıldı evin içine.Kahvaltıdan sonra herkes bir tarafa dağıldı.Kenan kümesteki hayvanları kontrol etmeye gitti.Çocuklar sobanın başında kestaneleri yarıyorlar.Kestane kebap yapacaklarmış.Biraz sonra canları sıkılıp yanıma geldiler.Yoğurduğum hamuru bırakıp, mayalanması için teknenin üstünü temiz bir sofra beziyle örttüm.Kilerden yağ alırken un çuvalının altındaki minik diş izlerini gördüm.Demekki küçük bir misafirimiz var.Fare kapanı kursak iyi olur diye düşünüyorum.Bu soğukda tarla fareleri de içeri dolarsa hiç şansımız yok.Umarım doğa onlara yiyecek depolamıştır.

Sıkıca giyinip dışarı çıktık.Kardan adam yapma hevesimiz geçmiş değil henüz.Kenanla kocaman bir kardam adam yapalım dedik.Çocuklar yapmaya başladılar bile.Onların eğri-büğrü kardan adamını düzelttik onlara çaktırmadan.

Ben ocak başında ekmek yaparken onlar camdan kardan adamı seyrediyorlar ve babalarının çarşıdan bir poşet havuçla dönmesini bekliyorlar.

Son ekmekleri ocaktan alır almaz tereyağı sürüyorum.Yanında da çökelek ve çay...Hep beraber camdan bahçeyi ve kardan adamı seyrediyoruz yağlı ekmeklerimizi yerken...
Bu kış güzel geçecek diyorum içimden...bu kış güzel geçecek.
 
Toplam blog
: 265
: 642
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1974 İstanbul doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bursa'da yaşıyorum. Her zaman yazıp defterler, aj..