Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '12

 
Kategori
Aile
 

Kardeşi yok mu?

Kardeşi yok mu?
 

Alıntıdır


Yıllardır hep aynı soru:

- Sizin ki tek çocuk mu, kardeşi yok mu?

- Yok, biz ancak bir tane yapabildik!!!

- Doğursaydınız bir tane daha ya, kardeşsiz olur mu?

- Oluyor vallahi.

- Olsun olsun, siz doğurun bir tane daha, tek çocuk olmaz.

Yüzümde sadece bir tebessüm, anlayana. O anda içimden geçenleri sesli dile getirsem diyorum bazen:) Örneğin; "Hanım hanım, kedi köpek de ürüyor, marifet  doğurmakta değil ki" ya da "Amaaan bas bas paraları Leylaaa'ya, bir daha mı gelicem dünyaaaaya, çocuk bakmak için mi doğurmuş anaaam beni?" diye bir şarkı tuttursam  veya  en kestirmeden "  sana ne! " desem hani, çok mu küserler bana?

Hadi biz alıştık yıllardır ama gel gör ki çocuğun da aklını karıştırıyor hanım teyzeler. Bir dönem oyuncak bebek misali kardeş isteyen kızım daha büyüyünce kardeşsiz olma fikrine alıştı, ne mutlu ki!  Ama  " kızın aklını çeleriz belki, dünya ve ülke nüfusu bir kişi daha artar, zengin kaynakları bir kişi daha tüketir, ülkenin refah ve gelişmişlik düzeyi içinde ailece  mutlu mutlu yaşar giderler"  diyen teyzeler "Durmak yok yola devam " sloganı ile ilk çocuğu ayartma çalışmalarına devam ediyorlar. Bu teyzelerin tipi, yaşadıkları şehirler, eğitim düzeyleri ve diğer kişisel özellikleri değişse de bu konuya bakışları hiç değişmiyor!  Üstelik bir çoğu da kardeşleriyle kendi aralarında ki veya evlatları arasında ki anlaşmazlıklardan muzdaripler. Ben de buna diyorum ki "Bu ne yaman çelişki teyzeler?"

Tanıdığım bu teyze gruplarından sadece eşimin tarafından iki yakın akrabası tek çocukla devam kararımızı desteklediler. Kızımın huyu suyu bana çok benziyormuş söylediklerine göre. Beni sevdiklerini düşünüyorum ama  zaman zaman " Benden yeryüzünde üçüncü bir tane daha olursa diye mi korkuyorlar ?" diye de aklıma gelmiyor değil hani? :)

Biraz empati lütfen. Ey aklına ilk geleni söyleyen teyzeler! İlk tanışmanızda "ayyy, yazık sana, kardeşin yok mu senin, annene-babana söyle yapsın! bir tane " ve benzeri saçma cümleler kurduğunuz çocuğun özelini biliyor musunuz? Belki annesi ve babası ayrılmış ve aynı anne-babadan kardeş sahibi olamayacak bir çocuk karşınızda ki. Belki ailem dediği ailesi onu doğuran değil ama çocukları olmadığı için bu dünya güzelini alıp bağrına basan, onunla teselli bulan bir aile. Belki de .... Kimbilir ne?

Bekarları evlendirmeye, evlileri çocuk sahibi yapmaya, tek çocuklu aileleri ikinci çocuğun iyi olduğuna ikna etmeye çalışan -çoğu- teyzeler ve -bazı- amcalar, size diyeceğim şu ki; "Başka işiniz gücünüz yok mu Allahaşkına?"

Bize gelince; kızımın dediği gibi "Ailece gezip tozmayı seviyoruz, iyiyiz biz böyle...":)

 
Toplam blog
: 47
: 607
Kayıt tarihi
: 11.01.12
 
 

Dünyayı güzellik kurtaracak... ..