Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '09

 
Kategori
Kitap
 

Kardeşim 'Budala' ile...

Kardeşim 'Budala' ile...
 

Sen de gereğinden fazla mısın?


Michel del Castillo!...

Fransızca aslından çeviren Aykut Derman!..

Ben Binbir Gece Masalları'nı oku oku bitiremeyenlerdenim.

Sen hey kadın, okuya okuya zaman kazananlardan mısın? Ne gerek, nasılsa o zamanı gelince hepimizin kapısını çalacak.

Seni tanıyor, asıl tanımamazlıktan geldiği kendisi.

Utanca yakalananları götürüyorlardı. İçlerinde kaç ben, sen vardı sayamadım. Orada fazla kalmadan dönerler; çünkü henüz kitap bitmedi.

Baba Dumas ile Verdi'yi o yan yana getirdi, ya sen?

Gidecek hiçbir yeri olmayanların mekanında seni okuyoruz, bak farkındalar her şeyin, ama hepsinin, onun için dikkat et kalemine, yaşamına.

Sen de gereğinden fazla etkilenenlerin arasındasın.

Balzac mı? "Yapı olarak mutsuzluğu kaldıramıyordu...." Kim kaldırabiliyor ki!

1. Not: Gogol'ü görüyorum yatağında ölümü beklerken; yaktım, daha da yakarım; dokunmayın bana!

2. Not:

Trampetler çalıyordu...

hazırdın ölüme,

hayır hayır!...

daha dolu dolu

yaşamak istiyordun

Feder...

sonra sessizlik,

hani neredeler

kurşunlar!...

suskunluk ardı

bir daha çalıyor

trampetler...

"Haydi git, bağışlandın."

bu bu bu dehşet

yaşandı ve bilin

yazılacaktır!

Ş.Y.

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..