Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '08

 
Kategori
Haber
 

Kardeşimin'de Key'i vardı..

Kardeşimin'de Key'i vardı..
 

Key' ciler...


Kardeşimden de kesilen Zorunlu! Konut Edindirme Yardımı (Key'i ) nerede?

Birkaç ay evvel yine bir çiftçi vatandaşımız, "anasını da alıp gitmek istemiş ve ana alıp gitme" indirim! programlarından birini seçmişti. Bu olaydan sonra" Büyük bir parti başkanına, "Size oy verenin taaa" diye başlayan bir faks geçmişti ...

Çiftçi vatandaşın gönderdiği faks, O partinin taaa ciğerine düşmüş. Hem de ne düşme. Öyle "cemre" düşer gibi sessiz sedasız da düşmemiş. Bomba gibi düşmüştü O, partiye...

"Size oy verenin taaa ..." Diyen çiftçi vatandaş; (Benim evimde bulunan interneti köyümde bazı kişiler de kullanıyordu belki onlardan biri yazmıştır) diye savunma(!) yaptıysa da kimseleri inandıramamış hapsi boylamıştı.

Çiftçi vatandaşımın " size oy verenin taa !" diye başlayan cümlesi öyle hoşuma gitmiş ki. Ben de bu cümleyi illa! bi yerlerde kullanmalıyım dedim. Nerede nerede derken, "sizin ödeyeceğiniz Key'in taaa" diye başlayan bir "Key" yazısı yazayım dedim. Dedimde, anamı alıp oraya mı gitsem? Burada mı kalsam? Ona karar veremedim Öyle ya, aslında emir en büyük yerden gelecek. Bekleyeyim diye düşündüm. " Sizin ödeyeceğiniz şeylerin taaa..." Diyecekken de vazgeçtim...

"Sizin ödeyeceğiniz Key'in taaa" diye başlayan cümleyi yazıya dökmek "vallahi cesaret işi (!) dedi annem" Hatta, sakın "böyle şeyler, keyler" yazma dedi.. Belkide kendisini de davet ederler diye çekindi besbelli. Haklı aslında annem. Yazmamalıyım böyle şeyler, hem de ayıp.. "Sizin ödeyeceğiniz Key'in taaa" ne demek? Sizin ödeyeceğiniz, ödeyemeyeceğiniz, ödemek istemediğiniz bu zorunlu kesintileri (Seka' ya yak bunları) dediğiniz ödemeler nerede? Demeyeceğim diyemeyeceğim yani. "Sizin key'inizin taaa" (aa aaaa. Demem diyemem!) Vallahi ayıp. Söz verdim anneme, "sizin Key'inizin taaa" diyecektim.. Demedim. Demem de, diyemem yani yazamam. Yazmadımda henüz. " Sizin Key'inizin taaa..." A a aaa....

Beni üzen şey maaşımdan kesilen, üstelik bana sorulmadan kesilen "KEY" kız kardeşimden de kesildi. Ancak kız kardeşim, benden şanssız!.. Nedeni; Kardeşimin evli olması. Oysa, bizde bir türkü vardır. "Evlilerin sevdası on parmağı kınalım, bekarlardan ziyade" diye. Bugün, içinde yaşadığımız ortamda! Kadının adı yok... Evli çiftlerde, erkeğe tanınan hak! "on parmağı kınalılara" tanınmıyor. Kardeşimin Key'i nerede? Evlilerin sevdası bitiyormu "Key" yüzünden?

Canım kardeşim, evli olduğundan! alamadı "Key'ini" ama ben aldım şeyimi ... Key'imi.. Yirmi yıldan bu yana "Sizin ödeyeceğiniz, ödeyemeyeceğiniz yaktığınız ! Key'lerin taaa" diyecektim de... Demedim. Ne olur neler olmaz güzel yurdumda. Ben, o çok hoşuma giden cümleyi yine yazmayayım dedim.. Sizin ödeyeceğiniz "Key'in taaaaa" diyecektim. Demedim diyemedim anneme söz verdim ya.

Aslında "Sizin ödeyeceğiniz Key'in taaaa" Diyecektim. "Evlilerin sevdasını da bozdunuz, on parmağı kınalı kadınların da hakkını yediniz ya.. Neyse. Anneme söz verdim. Kız kardeşimin "Key'i nerede dedim? "... "Ödeyeceğiniz Key'in taaaa " ..... ....." Demedim...

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..