Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '15

 
Kategori
Otomobil
 

Kas hastalarının ÖTV indirimli araç mağduriyeti?

Kas hastalarının ÖTV indirimli araç mağduriyeti?
 

Engelli Aracı


Bir kas hastası olarak benim gibi kas hastası olup ta daha doğrusu engelli sağlık kurulu rapor oranı %90’ın altında olup aracı kendi kullanamayanların yaşadığı bir mağduriyetten bahsetmek istiyorum.

Konuya yabancı olan kişiler için engelliler için tanınan ÖTV (özel tüketim vergisi) den kısaca bahsedeyim. Bir engellinin ÖTV istisnalı araç alabilmesi için eğer sakatlık oranı %90 ın altındaysa h sınıfı sürücü belgesi alması ve raporunda özel donanımlı araç kullanır ibaresinin yazması gerekiyor yada rapor oranının %90 ve üzeri konuya ilişkin detaylı açıklama şurada var merak edenler orayı okuyabilir. Ben asıl konuya geceyim.

Benim sağlık kurulu rapor oranım %85 malulen emekli birisiyim ve tek geçim kaynağım ayda aldığım malullük maaşı. Hastalığım gereği sık sık hastaneye gitmem gerekiyor otomobilim olmadığından ve toplu taşım araçlarını kullanamadığım için (engelliler için toplu taşım araçlarının erişimi malum) her seferinde taksi tutup hastaneye gitmem gerekiyor ve bu durum beni maddi açıdan baya zorlamakta. Devletimiz engellilere ÖTV indirimli otomobil alma imkanı sağlamış. Bende bu imkanı duyunca başvurayım dedim. Konuyu araştırınca ne gördüm benim rapor oranım %90’ın altında olduğundan araç alabilmem için önce sağlık raporumda “H sınıfı ehliyet alır, özel donanımlı araç kullanır” ibarelerinin olması gerekiyormuş ve alacağım aracı benden başkası da kullanamıyormuş. İşin kötüsü ben kas hastası olduğumdan zaten kollarım yeterince güçlü değil ve hareket kabiliyetim düşük. Benim ehliyet almam mümkün değil alsam bile o otomobili kullanmaya gözüm kesmez.

Yani ben ve benim gibi yüzbinlerce engelli bu madde nedeniyle mağduriyet yaşıyor. Devlet yetkililerin bu mağduriyeti bir an önce sonlandırması ve yeni düzenleme getirmesi lazım. Getirilecek düzenlemede aracı kendi kullanamayacak kişilerin rapor oranları %40’ı geçmeleri halinde ÖTV indiriminden yararlanır şeklinde bir madde ile tüm bu sorunlar ortadan kalkacaktır. Madem sosyal devletiz ve engellilerin sorunları bizim sorunumuz diyoruz buradan tüm yetkililere sesleniyorum.

Lütfen bir an önce rapor oranı %90’ın altında olan engellilerin ÖTV indirimi mağduriyetine son verin.!

 
Toplam blog
: 19
: 582
Kayıt tarihi
: 19.03.15
 
 

Lise mezunuyum. 10 yıllık kas hastasıyım. Uzun yıllar engellilerle ilgili derneklerde görev yaptı..

 
 
 
 
 
Toplam blog
: 19
: 582
Kayıt tarihi
: 19.03.15
 
 

Lise mezunuyum. 10 yıllık kas hastasıyım. Uzun yıllar engellilerle ilgili derneklerde görev yaptı..