Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Kastamonu cennetten köşe

Kastamonu cennetten köşe
 

Kastamonu' nun sadece haritada yerini biliyordum ama gidip görmek lazımmış. İstanbulda büyüdüğüm için ses, duman, kirli hava, kargaşayla büyüdüm sessizliğin sesini bilmezdim Kastamonudan önce.

Üç yıl kadar oldu Kastamonu' ya gideli yengemin memleketidir. Toplanıp gittik ailecek, Küre ye vardık (memleketi olanlar bilir Kastamonu ilçesi) köy yoluna sapınca inanılmaz bir ağaç kokusu çam kokusu aniden insanın ciğerlerini yakıyor önce, arabanın bütün camlarını açıp kafanızı dışarı sarkıtmadan gidemeyecek kadar güzel kokusu var. Her yer yemyeşil yeşilin her tonu var açık yeşil, koyu yeşil, asker yeşili var olan tüm yeşil tonları iç içe çimenler taptaze insanın inek olup otlayası geliyor. : ) Hayatımda hiç böylesi güzel yer görmedim ben.

Köye vardık sonunda telefonlar çekmiyor radyo sinyal alamıyor televizyon yok yapayalnız kalıyor insan ilk önce. Yirmi haneli köy de ses seda yok etraf alabildiğine orman alabildiğine kuş cıvıltısı rüzgarların getirdiği o muhteşem koku üstüne siniyor insanın. Peyniri, sütü, yumurtası, el yapımı ekmeği lezzetine doyulmaz tat bırakıyor insanın damağında. Hele insanları çok sıcak anlayışlı ve masumlar. İlk günler yalnızklık hissettirsede sonra alışılıyor herşeyine. Gündüzleri ormana gidip macera arardık bulurdukta yavru ayılar çok tatlı ve vahşiler uzaktan gelen minik domuz sürülerinin sesi, tavşanlar insan kendini Serengeti de sanıyor. Dikkatinizi çekerim İstanbulda büyümüş biri için bunlar macera.

Ve mantarlar lezzetli ve pek çeşitli hayatım boyunca hiç mantar yememiştim oraya gidene kadar mantarın her çeşitini tanıdım orada. Yağmurunu unutmamak lazım inanılmaz şiddetli ve ılık yağıyo hele bide ormanda yağmura yakalanmak kadar zevkli birşey görmemiştim öncesinde tabi bunun yanı sıra yıldırım korkusundan ağaç dibine değil açığa çıkıyorsun. Yağmurun ıslatmadığı hiç bir yeri kalmıyor insanın. Ve geceleri uzaktan gelen kurt sesleri hariç ilk defa sessizliğin sesini duydum dinledim o gökyüzünün karanlığını kapatan yıldızlar saman yolu sanki Kastamonunun tavanında milyonlar ca minik ampul gibiler. İnsan orada uyuyamıyor havası öylesine tazeki erkenden uyanıp kurt gibi açıktırıyor.

Yengemin akrabalara ziyareti başlamıştı artık uzak köyler ama sanki her biri farklı bir Cennetti dağ gibi kocaman kayalara tırmanmaya mantar toplamaya koyulduk yine komşu köyler sanki bizim köyden daha da farklıydı her yer bir önceki yerden dahada güzelda sanki. Onbeş gün süren bu tatilin sonunda eve dönme vakti gelmişti insanları, doğa harikası manzaraları, hayvanları ve sessizliğin sesiyle Kastamonu Cennetten bir köşe. Gitmeye fırsatları olanların mutlaka görmesi gerekir.

 
Toplam blog
: 5
: 608
Kayıt tarihi
: 23.12.06
 
 

İstanbul'da lise öğrencisiyim... Rock dinlemekten hoşlanıyorum, interneti seviyorum.....