Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

KATSAYI MAĞDURU OLARAK BAŞARDIM MI BAŞARDIM

KATSAYI MAĞDURU OLARAK BAŞARDIM MI BAŞARDIM
 

“YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan, ÖSS'de meslek liseleri ile ilgili katsayı farklılığının giderileceğini açıkladı. Konunun ele alınacağı YÖK Genel Kurulu gelecek hafta yapılacak”

Bu haberi okuyunca yine güldüm. Yine diyorum çünkü bu terane benim liseden mezun olduğum seneden bu yana var. Yani 2002 yılından beri bu muhabbet dönüyor. Hatta öncesi de var. Liseye 1999 yılında giriş yaptığımda ilk muhabbeti başladı ve uygulamaya geçilmişti. O dönem katsayı adaletsizliği gündeme geldiğinde okulu değiştiren arkadaşlarımız olmuştu. Madem öyle sende değiştirseydin diyenler olacaktır şimdi. Açıklayayım neden değiştirmediğimi; birincisi okulu değiştirmek öyle kolay değildi. Ya başka bir şehre taşınacaksın, orada da okuduğun okuldan olmayacak ya da annen ile baban boşanacaktı. İki seçenek de bizimkilere uymuyordu. İkincisi ise değiştirmeyi ben istemedim. Çünkü okulumu seviyordum. Aldığım eğitim de gayet iyiydi. Değiştirmeyip devam ettiğim Anadolu İmam Hatip Lisesinden mezun olduktan sonra ilk sene 164 puan almıştım. İstediğim bölüme yetmediği için bir sene daha hazırlandım sınavlara. İkinci sene yeni bir sistem getirdiler ve 336 puan almıştım. Tabi bu puanlarımın kesilmemiş halleriydi. İki puanda da paşalar gibi yerlere gidebilirdim. Ama kırıldıktan sonra bu puanlar bir şey ifade etmiyordu. O sene kat sayı farkını kaldıracağız dediklerinde bazı arkadaşlarım o zaman bekleyelim demişlerdi. Şimdi düşünüyorum da o zaman bende beklemeye kalksaydım daha çok beklerdim.

2002 yılında mezun olurken 6 arkadaşım ÖSS’de çok güzel yerlere yerleştiler. Aralarında Hukuk, öğretmenlik gibi güzel bölümler vardı. Ve o sene Dörtyol’da en çok kazanan öğrenci bizim okuldandı. (Mezun olduğu yıl kazanalar) 2002’de 56 mezun veren okulun öğrencilerinin birçoğu da ikinci yıl üniversiteye gittiler. Üniversiteye gitmeyen öğrenci sayısı çok azdı. Şuan tüm arkadaşlarım çok güzel yerlere geldiler. Ben iktisat okudum ve yüksek lisans planlarım var.

Diğer meslek liselerinde olduğu gibi biz Anadolu İmam Hatip öğrencilerinin hep bir farkı oldu. İngilizceyi çok iyi öğrenirken Arapça da öğrendik. Sayısal derslerde özellikle çok daha başarılı olurken kültürel etkinliklerde de bulunduk. Ama bu yanımızı hiç kimse görmedi. Bu başarılar hep önlendi, önlenmeye de devam ediyor.

Kat sayı farkı olmuş olmamış fark etmemiş hepiniz başarmışsınız diyenleriniz olacaktır. Doğru başardık ama başarmak için de herkesten çok çalıştık. 10 matematik yapmak belki yeterliyken biz hepsini yapmaya çalıştık. Fen bölümünde 45 soru vardı ve biz 40 net bırakmak için çabaladık ki bırakanlarda oldu. Çalışmaktan gocunmak değil benimkisi. Bozulduğum nokta o puanlarla ODTÜ, Hacettepe, Ankara gibi çok güzel yerlerde okumak varken bizler Kocaeli, Dicle, Gaziantep, Elazığ gibi şehirlerde okumak zorunda bırakıldık. Okuduk mu okuduk. Her şeye rağmen okuduk. Her şeye rağmen çok güzel işler çıkardık ve çıkarmaya da devam ediyoruz.

Anlayacağınız “katsayı adaletsizliğine son” diye yazan haberleri daha çok okuruz. Sadece okuruz. Kimse de icraata geçmez. Ölen meslek liseleri için bu saatten sonra bir şeyler yapsalar da bir şey ifade etmeyecektir de zaten.

 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..