Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '08

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
352
 

Kayıt Krizi

Kayıt Krizi
 

Bundan birkaç sene öncesine kadar bu tarz konulara sadece okuyucu olarak katılır ve yorumlardım. Oysaki şimdi konunun ana kaynağında yer almak oldukça can sıkıcı geliyor. Okulların kapanmasıyla kayıtlar başladı. Çocukları olan aileler de , kayıt telaşına başladı. Şimdi aklıma geldi de, ülkemde asgari ücret ne kadardı? Yani memurun ya da vs. insanların dışındakiler kaç YTL maaş alıyordur? Bilmeyen yoktur herhalde.

Yoktur ya da vardır da görmezlikten geliniyordur. Yani işçi statüsünde birinin 600YTL’nin üzerinde maaş alması çok zor. Üstelik yol+ SSK+ yemek gibi masrafları da tartışılır. Şimdi konumuzla alakasız diye düşünmeyin, çünkü işin ucu ona dayanıyor.

Okul kayıtlarının başlamasıyla söylentiler ve ardından sıkıntılarda başlamış oldu. Nereye kayıt yaptıracağız? Hangi okul daha iyi? Artık iyi okul, iyi öğretmen diye bir şey yok zaten. İkametgahın neredeyse, sana uygun okul orası. Yani paran varsa (iyi okul orası da demek) daha doğru olabilir.

Kayıtlarla birlikte Milli eğitimden çıktığı söylenen yazılar da başlar. “Okullara kayıt parası vermeyin!” İyi ya vermeyelim. Ama istiyorlar. “Vermeyin canım bağış adı altında bile olsa vermeyin”. Kim diyor? Milli eğitim. Milli eğitimi dinleyen bir okul var mı? Hayır. Acaba müdürler mi daha pişkin, yoksa siyasetçiler mi? Galiba her ikisini de kendi alanında tek geçmek lazım.

Şu ana kadar kayıt parası vermeyen çok az kişi duydum. O da her halinden parası olmadığı belli olan kişilerdi. Acaba onlara ne yaptıracaklar merak ediyorum?( Sene içerisinde okul falan mı temizletirler ki?) Çünkü kesenin ağzı 1000YTl’den açılıyor. Şimdi kimse itiraz etmesin. En kıyıda köşede kalan okul bile para talep ediyor. Ama buna kayıt parası demiyor zaten. (Okul aile birliğine okul giderleri için bağış, devlet para vermiyormuş) Hadi devletin para vermediğini biliyoruz da biz bu parayı nereden bulacağız bilmem?

Kime sorduysam minimum 100-120 maksimum 1000Ytl para yatırmış. Burada okulların adını saymaya kalksak sayfa yetmez herhalde. Hani para vermiyorduk? Biz bu asgari ücretle nasıl bağış yapabiliriz ki? Bağış dediğin şey, gönlünden kopar. Gönlüm çok geniş ama, cebim delik ne olacak? Çocuk okula gitmeyecek mi? Şimdi ben kara kara düşünüyorum. Benden para isterlerse ne yapayım?

a) Bir eğitim görevlisi ile ağız dalaşına mı gireyim?

b) Onu şikayet mi edeyim?

c) Yoksa çocuğu okula göndermekten vazgeçip evde mi öğreteyim?

Milli eğitim oturduğu yerden para vermeyin diyor, peki yazı var mı ortada? Yani herhangi bir resmi yazı çıktı mı? Biz okuduk mu? Elimize alıp kapı gibi pişkin müdürlere gösterebildik mi? Ankara da dayımız falan yok! biz buyuz! Halkız biz, bizi dikkate alan biri olursa oyları alır, yoksa süper ligmiş gap mış anlamam, öldürsen benden oy çıkmaz kimseye.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Emin olun ki var. Ama pişkin veliler konusunda da haklısınız. Kayıt parası(pardon bağış )veremeyen insanların yanında öğretme takım elbiseler, kalemler, paltolar vs. ürünler alan yüklü paraları veren kişilerde kesinlikle var. Bunun bir ortası olmalı eğer okula gerçekten yardım yapılacaksa hekes elinden geleni yapmalıdır. Yani bu çocukların hayrına olmalıdır. Bilgisayar, fotokopi kağıtları, tahta kalemleri, temizlik ürünleri ve bunun gibi akla gelebilecek şeyler. Yani devletin vermediği yada 2-3 ayda bir tamaladığı eksikler giderilebilir. Okul aile birliği anneleri bazen işleri abartabiliyor. Yorumunuz için teşekkür ederim.

nelliyizbudak 
 23.06.2008 11:10
 

Son yapılan toplantıda ilçe müdürümüz "Kesinlikle zorla bağış almayın, gönlünden coşan olursa makbuz karşılığı bağış alın." dedi. Dediğiniz gibi pişkin müdürler var. Pişkin veliler de var. Herkesin 100 verdiği yerde 1000 lira verenin müdüre verdiği gizli bir mesaj var "Benim çocuğumu en iyi sınıfa en iyi öğretmene vereceksin." gibi bir mesaj. Emin olun o çok para veren en ufak bir olumsuzlukta "Bizden şu kadar para almasını biliyorsunuz" gibi sözlerle müdürü rencide eder. Amil Bey gibi müdürler var mıdır? Büyük şehirlerde olduğuna yönelik rivayetler vardı eskiden. Saygılarımla.

Eşit Ağırlık 
 22.06.2008 11:13
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 18
Toplam yorum
: 66
Toplam mesaj
: 24
Ort. okunma sayısı
: 911
Kayıt tarihi
: 18.05.07
 
 

1971 İstanbul doğumluyum. Evliyim, dört yaşında bir oğlum var. Her ne kadar şu an ev hanımı olarak g..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster