Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '13

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Kaymakam olacakken! Kayseri Mantısını Dünyaya tanıtıyor…

Yine Kayseri’deyim, yine şaşkın, affalamış olarak buranın çalışkan insanlarının neler yaptığına baktıkça hadi canım sendelerim o kadar artıyor ki anlatmakta zorlanıyorum.

Düşünün iki fakülte bitiriyorsunuz ki diyelim biri turizm ve otelcilik yüksek okulu ya diğeri Siyasal Bilgiler Fakültesi siz kaymakam olacakken:

“Hayır, ben önce anne olacağım, sonra da Kayseri’mizin seçkin yemeklerini yurdumuzun her tarafında yenilmesini sağlayacağım hatta bununla da kalmayıp mantıyı dünyaya tanıtacağım.”

Ne diyebilirim. Kırk bin kere maşallah…

Nostalji Sofrası adı altında bir üretim merkezine gittik. Burası bir imahathane. Neler yapıyorlar neler? Şaşırıyorsunuz. Kayseri denilince aklınıza gelen her şey var burada.

Baş köşeyi mantı almış.

Yaprak sarmalar, keteler, yağlamalar, su börekleri, baklavalar ve daha neler – neler geliyor.

Üç katlı bir yer diye düşünüyorum şimdi hatırladığımda… Çalışanları ve sahipleri ile bütünleşmişler tam bir aile ortamı içinde ürettikçe üretiyorlar.

Özellikle bayanların çok olduğu, beylerinde bayanlar kadar gayretli olduğu bu yer bir hayli değişik geldi bana.

Bazı şehirlerin kendine has yurdumuzda ve dünyada nam salmış yemekleri vardır ya, Kayseri’nin bir değil bir çok yemeği ünlüdür, tescillidir.

Anne, baba, kızları, oğulları, damatları ile tam bir aile şirketi.

Kayseri’de çok biliniyorlar. Kayseri hanımları onlarla birlikte rahat nefes almışlar. Daha az yoruluyorlarmış artık eskiye oranla.

Yemeğe misafirlerin mi gelecek az zamanın mı var, bir telefon istedikleriniz evinizde. Hatta başka bir şehirdesiniz, mantıya hastasınız, keteye bayılıyorsunuz, serçe parmağınız kadar olan etli yâ da zeytinyağlı yaprak sarma mı yemek ya da ikram etmek istiyorsunz kolay telefon edin yirmidört saat sonra evinizde… İnsanın yuppiii diyesi geliyor…

Ben her yeri gezdim.

Bir hayli hijyenik ki bu benim için çok önemli. Çalışanların üstleri tertemiz, önlükleri, eldivenleri boneleri ile tam sağlıklı olarak hazırlıyorlar.

Bir artısı daha var ki bu zamanda en çok aradığımız husus ürünler organik…

İçiniz rahat, lezzetine düşüncelerinizde lezzet katarak afiyet bal şeker tadında yiyorsunuz…

Ben bu lezzetlere asla hayır diyemedim…

Onlara bir sürü sorular sordum ama daha önce yapılmış bir söyleşiyi görünce onu sizlere aktarmaya karar verdim…

Nostalji Sofrası, Kayseri’nin en çok önerilen mekânı... Ağırlıklı mantı ve hamur ürünleri servis ediyor.

Aynı zamanda mantı, börek, tatlı, yaprak sarması gibi çok sayıda ev yemeğini Türkiye’nin her tarafına gönderiyor. 

Şimdi imalat ve lokanta bölümünü ayırmış. Yeni ve büyük bir mekân açıyor. İmalat bölümü hastane gibi tertemiz... Oturduğu yerden bütün süreçleri izliyor.

Eşi kendisi, Mülkiye mezunu kızı, iktisat mezunu damadı, oğlu, gelini ve eşiyle birlikte yürütüyor. En çok da kızına güveniyor. 

Bir an önce büyümek, ülke çapında dükkânlar açmak istiyor. ‘Bir yere kadar geldik, duvara tosladık. Burası bize yetmiyor’ sözlerini bıkıp usanmadan yeniliyor. Şimdiye kadar 350’ye yakın bayilik başvurusu almasını da bunun ispatı olarak belirtiyor.

Kayseri’den perakende devi çıkar mı?

Aslında bunlar, sadece Mustafa Yurdaşen’in değil, çok sayıda KOBİ’nin de gündeminde var. Ne yapacaklarını, kiminle ve nasıl gerekleştireceklerini bilmiyorlar. Mustafa Bey’e benzer konumda olanlar için, ona önerdiklerimi, burada da paylaşmak istiyorum:

Nostalji, bir zincir haline dönüşebilir. Bunun için uzun vadeli strateji geliştirmek, acele etmemek gerekiyor. Costa, 30 yılda bu duruma geldi, büyümesi için yeterli sermaye ve yetenek birikimi sağladı.

Önce bir ya da iki yerde, büyük olasılıkla kendi ilinde tanınmak, aranır hale gelmekte yarar var.

Ardından sıra bayrağı İstanbul’da dalgalandırmaya, imajı güçlendirmeye geliyor.

Nostalji Sofrası ve benzerler için kritik konu, sunulan yiyecek ve hizmette standart oluşturmak. Bunun için de her ürüne standartlar koymak, yeni açılacak mekânlar için usta, kalfa ve servis elemanları yetiştirmek gerekiyor.

Bir de büyümenin şube ya da franchising, hangi yolla yapılacağı da önemli. Franchising, kontrol ve yönetim gerektiren önemli bir yaklaşım.

Ayrıca, iyi bir marka yönetimi ve iletişim de gerekiyor.(alıntı)

Kayseri'de 36 çeşit mantı yapılıyormuş. Düşünün artık, mantının önemini. Kayseri’de yediğim mantıların lezzetini daha önceden hayrettir bilmiyordum. İkbal Annem muhteşem mantılar yapar bu bir gerçek asla hakkını yiyemem ve şöyle diyebilirim ondan sonra Kayseri’de yediğim ev hanımlarının yaptığı mantıların tadına doyamadım. Nostalji Sofrasında da aynı lezzetler olunca hemen atıldım. Yazalım dedim. Canı çekenler nasıl olsa bir telefon uzaklığında…

 Afiyetler olsun…

 

 

Nazan Şara Şatana

 

 

KAYSERİ NOSTALJİ SOFRASI ’nın kökeni 1997 yılında başka atölyelerde gıda ve mamulleri pazarına girmiş olup ve ilerleyen zaman dilimi içerisinde şu anki ismini 20.10.2001 yılında kavuşmuş ve bu ismi tescillemiştir.

KAYSERİ NOSTALJİ SOFRASI 300 metrekare Restaurant, 200 metrekare satış, 300 metrekare imalathane olmak üzere toplam 800 metrekare alan içerisinde 30 kişilik bir ekiple kalite, güven ve temizlikten ödün vermeden üretmiş olduğu ürünleri siz değerli müşterilerimize sunmaktan onur duyarız.

 

Aralık 2003 tarihinde Hürriyet gazetesinin yapmış oldugu “TÜRKİYENİN EN İYİ 10 MANTICISI” araştırmasında birinci olmuş ve sizden almış oldugu destek ve güvenle bu birinciliği gururla taşımaktadır.(alıntı)

 

       

Telefon

:

0.352. 235 09 09 (pbx)

Fax

:

0.352. 236 11 99

Mail

:

info@kayserinostalji.com

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....