Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '09

 
Kategori
Kasko / Sigorta
 

Kaza Tespit Tutanağı süresi

Kaza Tespit Tutanağı süresi
 

Aralık 2008'de küçük bir araba kazası geçirdim. Aracıma arkadan seyir halindeyken başka bir araç çarptı ve arka tamponda hafif bir çatlak oluştu. Olay yerinde hemen kaza tespit tutanağı düzenledik ve el sıkışıp oradan ayrıldık. Sonrasında aylar birbirini takip etti ve ben kaza tespit tutanağını bir türlü işleme koyabilecek enerjiyi kendimde bulamadım. Diğer bir tabirle üşendim.

İki hafta önce kendimde o enerjiyi buldum ve kaza tespit tutanağını yetkili servise götürdüm. Yetkili servis tarihi görünce bu kaza tespit tutanağının geçerli olmadığını ve tarihinin geçtiğini belirtti. Yaklaşık olarak 6 ay geçmişti. Yetkili servis bana kaza tespit tutanağını tekrar düzenlememi ve karşı tarafa tekrar imza attırmamı söyledi. Üç gün içerisinde işleme koymam gerekiyormuş. Yani tarihi değiştirmem gerekiyor.

Haydaaa!

Başka yetkili servisleri telefonla aradım. Kaza tespit tutanağının süresini sordum ve benim tutanağının tarihini belirttim. Cevaplardan birkaçı şöyle;

-Benim bildiğim iki hafta içerisinde işleme koyulması gerekiyor.

-En geç üç gün içerisinde işleme koymanız gerekiyor.

-Oooo! niye bu kadar geç kaldınız. Onun süresi geçmiş, yapacak birşey yok.

Bu sefer sigorta acentelerini telefonla aradım ve kaza tespit tutanağının süresi ne kadar diye sordum. Onların da cevaplarından birkaçı şöyle;

-En kısa sürede. Benim bildiğim en kısa sürede.

-1 hafta diye biliyorum.

-Sigorta ile görüşmeniz gerekiyor.

Güzel ülkemde biliyorum ki işini tam olarak bilen kişi sayısı çok az. Bu nedenle pes etmedim ve bu seferde sigortayı aradım. Sigortanın cevabı;

-Bildiğiniz gibi polis tutanakları 2 sene geçerli. Siz bir an önce kaza tespit tutanağınızı işleme koydurunuz.

Oh be!

Bu sefer yetkili servislerden birisine gittim. Tutanağı gösterdim. Yetkilinin cevabı;

-%90 eminim sigorta bunu kabul etmez. Süresi geçmiş bunun.

Yahu sigorta genel müdürlüğünü aradım, adamlar kabul ediyorlar. İşleme koydurun diyorlar.

Neyse yalvar yakar tutanağı işleme koydurduk ve iş emri açtırdık. O gün içerisinde eksper gelmiş ve onay vermiş. Bugün tramer sonucunun çıkmasını bekliyorum. Tramer sonucunu çıkaracak yetkili beni aradı ve sigorta poliçemi faks ile göndermemi istedi. Bugün tramer sonucunu çıkaracakmış.

Yahu bu ülkede yaşamak ne kadar zor böyle. Avrupa Birliği ve ABD yardımcımız olsun!

 
Toplam blog
: 177
: 1692
Kayıt tarihi
: 02.11.07
 
 

İlk,Orta ve Lise öğrenimi TED Kolejinde yaptı. Bilgisayar Mühendisliği lisans eğitiminden sonra E..