Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Fevzi Gültuna (Cavıldak)

http://blog.milliyet.com.tr/fevzigultuna

16 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kedi...

Kedi...
 

Havaların iyi gitmesini fırsat bilerek geçen hafta iki günlüğüne eşimin köyüne gezmeye gittim. Az da olsa, şehrin kalabalığından ve gürültüsünden uzak iki gün geçirdim. Dağ, taş, bağ, bahçe sanki kış uykusunda hepsi. Uykuda ama tabiat yine de kendi üstüne düşeni yapıyar gibi; etraf yine de güzel, canlı bir yapısı var etrafın. Bu güzellikleri seyre dalmışken bahçeye inivermişim. Etrafıma bakınırken, bahçe duvarından yavru bir kedinin atlayarak ağaçların arasına daldığını gördüm. Küçük kedi sağa-sola bakarken aniden; Baktı ki etraf sakin, ayakları ile yeri eşmeğe başladı. Ben de dikkatlice ses çıkarmadan kediyi takip ediyordum: "Acaba ne arıyor? " Neyi yakalamağa calışıyor"? diye düşünürken, hayvan eştiği çukura dışkısını yapıp ayakları ile üstünü kapatarak bahçeden uzaklaştı. "Aman Yarabbi..! Hayvandaki asalete bak, ne çevreyi kirletiyor ne de bir başkasının midesini bulandıracak bir iş yapıyor" diye düşünmekten kendimi alıkoyamadım bir an. Oturduğum bölgenin insanları ister istemez gözümün önünden geçti. Sokağa çıkıyorum, her yerde çöp poşetleri, sanki çöpçüler, çöpleri almayı untmuş bir görüntü içnde. Oysa yerel yöneticiler çöplerin dışarı çıkarılma saatlarini yazılı, sözlü ve görsel basın yolu ile halka bildirmişlerdi. Buna rağmen, vatandaşlarımızın bir kısmı belirtilen zaman dilimi içide çöplerini dışarı bırakmıyor, evinden ne zaman çıkarsa, çöplerini de o zaman sokağa bırakıp yoluna devam ediyor. Ve böylece çevre kirliliğine sebeb oluyorlardı.

Sokakta sadece çöpler mi var etrafı kirleten ve kötü bir görüntüye sebep olan? Hayır, yerlere fütursuzca tükürenler, sümkürüp geçenler, daha neler neler...?! Bir hayvancık kadar olamamış, insancıklarımız bunlar..! Allah, diğer her canlıyı bizlerin hizmetine sunup, bizleri onlara hakim ve yönetici kılmışken, bizlerin kedi karşısındaki halimizi düşünmek lazım sanırım... Temizlik imandandır sözünü geçtik artık, insani ve medeni ölçüyü bile rezil edecek davranışların bu yüzyılda görülmesi insanı üzüyor.

En şerefli mahlukuz, amenna... Gel gör ki, kedi kadar etrafın temizliği ve edep ölçüsüne uyamayanlarımız var hala... Kedi bile biz insanların göz ve midesini düşünüyor bakın; ne midemiz bulanıyor, iğreniyoruz onu izlerken, ne de gözlerimiz tiksinti veren bir manzara izliyor... Keşke insanılarımızın "şu bir kısmı" da şu minik hayvanın gösterdiği hassasiyeti gösterebilse... Daha temiz ve daha güzel bir çevre için, Ben kendi adıma, kedilerden özür diliyorum, arkadaşlar... Mutlu kalın...

 
Toplam blog
: 78
: 604
Kayıt tarihi
: 06.02.09
 
 

1957 Amasya' da doğdum.İlkokulu Amasya' da okudum. Ortaokul ve liseyi Sincan' da, yüksek okulu Samsu..