Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '08

 
Kategori
Haber
 

Kedilere balık vermek

Kedilere balık vermek
 

Sözün Özü: Kedilere balık verme fırsatı bulduğunuzda bunu ertelemeyin.

Bazı hafta sonları, bizim köye giderim. Köydeki tek balıkçıdan, bazen balık alırım. Geçenlerde de balık alıp , eve dönerken , kediler sanki kokuyu almış gibi, peşime takıldılar. Ancak yeteri kadar balıkları almış ve temizletmiştim. Birkaç balık vermekle de bu büyük kedi grubunu tatmin etmek mümkün gözükmüyordu. Bir dahaki sefer, onlar içinde ayrıca balık almaya karar verdim. Ama hep içimde bir çelişki yaşamaya başlamıştım. Neden kedilere balık vermedim. Bu balıkları kedilere verip, yeniden gidip balık alsaydım keşke diye hep kendimi suçladım.

Köye bir sonraki gidişimde, kendim için balık alırken, kediler içinde balık aldım. Şimdi kediler yol boyunca beni karşılayacak ve bende büyük bir mutlulukla bu balıkları onlara verecektim. Ancak umduğum gibi olmadı. Yolun başlarında, üç kedi çıktı önüme, onlara yeteri kadar balık bıraktıktan sonra yola devam ettim , yol boyunca diğer kedilere de balık verecektim ama yol boyunca başka kediye rastlayamadım. Aldığım balıklar elimde kalmıştı. Bu defa daha çok hüzünlendim. Aldığım balıkları verecek kadar kedi bulamamıştım . Demek ki o anda kedilerin böyle bir ihtiyacı yoktu. İhtiyaçları olduğunda da onlara balık verme şansımı kullanmamıştım. Ben onlara balık vermeye hazır olduğumda da onların buna ihtiyacı yoktu.

Bu olay beni derinden etkiledi ve birisine yardım etmek istiyorsanız onun ihtiyacı olduğu noktada bunu yapmalısınız. Yoksa sizin şartlarınızın uygun olduğu noktada bunu yapmak için yardımı ertelerseniz , geç kalmış olabilirsiniz.

Yardımıma ihtiyacı olana o andaki tüm imkanlarımızı seferber ederek bunu yapmalıyız yoksa sonra yapılacak yardımın bir anlamı kalmamış olabilir.

Yardım zamanında yapıldığında bir değer taşır.

Dr. Erdener ILDIZ

29 Aralık 2007

 
Toplam blog
: 80
: 805
Kayıt tarihi
: 25.09.07
 
 

Elektronik yüksek mühendisiyim. Bilgisayarlı kontrol sistemleri üzerinde doktora yaptım. Bir  şirke..