Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '13

 
Kategori
Güncel
 

Kenan Işık'ın hayal kırıklığı

Kenan Işık'ın hayal kırıklığı
 

KENAN IŞIK


Gençlerde Genel Kültür yerlerde sürünüyor malesef.

"Kim 500 Milyon İster" Yarışma Programında Kenan Işık, sinirden bazen zor tutuyor kendini. Geçen akşam ise, Tuncel Kurtiz'in sesini tanıyamadı bir yarışmacı. Kenan Işık hayal kırıklığını gizleyemedi.  Gündemden bi haber yaşıyor çoğu insan. Kendi kabuğumuzda kalmaktan, kendi cahilliğimizden mutlu muyuz?

Benim evimde de var, iki adeti yeni yetişen genç. Onları gözlemliyorum. Her gün eve gazete girmesine rağmen, merak edip okumuyorlar. haber izlemiyorlar. Bilgisayarı veya cep telefonu onlar için birinci öncelikli iletişim aracı. Orada da ne yapıyorlar, çeşitli programlarla arkadaşları ile yazışıyorlar, bilgisayar oyunu oynuyorlar veya fotoğraf, video paylaşıyorlar. Yani hiçbir girdi yok zihinlerine, sürekli bir çıktı var !

Boğaziçi üniversitesine girecek kadar başarılı bir öğrenci yarıştı geçen haftalarda, bu yarışmada. Eminim en zor fizik, kimya, matematik problemini iki dakikada çözebilecek kapasitededir. Ancak, en basit genel kültür sorusunu bilemedi. Oysa ki, biraz gazetelere baksa kolayca cevap verebilirdi.

Eğitim öğretim sistemimiz de, sınavlara o kadar endeksli ki, gençler sinema, tiyatro, kültür sanat etkinliklerinden uzak kalıyorlar.

Kitap, dergi okumayı seven, tiyatroya, sinemaya giden, kültür ve sanatla içiçe bir gençlik hayal ediyorum. En iyi okullarda okuyup mezun olan ama, hayatta başarılı olamayan insanlardan olmasınlar. IQ kadar önemli olan sosyal zekalarını da geliştirsinler. Sosyal zeka, iş ortamında başarılı olmak için olmazsa olmazlardandır.

 
Toplam blog
: 306
: 1007
Kayıt tarihi
: 29.01.08
 
 

Çevre Mühendisiyim. Kitap okumayı, film izlemeyi, yazı yazmayı seviyorum. 2 erkek çocuk annesiyim..