Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '08

 
Kategori
Felsefe
 

Keşke!..

Keşke!..
 

KEŞKE!..


Keşke benim memleketimde de, tam Demokrasi olsaydı!..

Keşke benim memleketimde de, tam bir fikir özürlüğü olsaydı!..

Keşke benim memleketimde de, din ve vicdan hürriyeti, lâyık- vech'iyle uygulanıyor olsaydı!.

Keşke benim memleketimde de, sudan sebeplerle, zırt-pırt partiler kapatılıyor olmasaydı!...

Keşke benim memleketimde de, insanlar; birbirine karşı olabildiğince, hoşgörülü olmayı becerebilseydi!..

Keşke benim memleketimde de, insanlar; sırf kendi doğrularını dayatmak uğruna, karşı taraftakilere, kırıcı olmamayı bir becerebilseler!...

Keşke benim memleketimde de, bir kısım insanlar; ''laiklik elden gidiyor, cumhuriyet elden gidiyor(!)...'' yaygaralarıyla, yine bu vatan'ın, diğer evlâtları üzerinde baskı kurarak, onları sindirmeye çalışmasalardı!..

Sanki onlar uzaydan mı geldi?!..

Onlar da bu memleketin okullarında okudular, kışlalarında askerlik yaptılar..

Keşke benim memleketimde de, birer ilim yuvası olması gereken üniversitelerinde, bir metrelik bez parçası diye târif ettikleri başörtüsü yüzünden; ''O nâzenîn ruhlular'', başı açık derslerine girebilen diğer, ''nâzenîn ruhlu'' kardeşleri gibi, okuma hakları ellerinden alınmamış olsa'ydı!..

Keşke benim memleketimde de, insanlar; diğerleri'nin de bu vatanın evlâdı olduğunu kabullenip, onların da kendileri kadar bu vatanda, yaşama haklarının olduğunu kabullenip, ona göre davranabilseler!..

Keşke benim memleketimde de, insanlar; kafaların dışı ile değil de içi ile meşgûl olabilselerdi!..

Keşke benim memleketimde de, insanlar; birbirlerine lâleler, karanfiller, güller verebilselerdi!..

Keşke!...

Keşke!...

Keşke!...

Keşke bütüüûn bu keşkeler hiç olmasa idi!..

O zaman, benim bu cennet vatanım, daha bir başka mı olurdu acaba?..

Sağlık ve Muhabbetle...

Bektaş Azizoğlu
01.04.2008, salı
Üsküdar-İSTANBUL

 
Toplam blog
: 344
: 580
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İlkokul'u Düzce'nin Gölyaka İlçesi, Açmaköy'ünde bitirdikten sonra, Ortaokul'u Gölyaka'da okuyup,..