Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '16

 
Kategori
İlişkiler
 

Kişilerin sadece bize karşı iyi olmaları iyi bir insan oldukları anlamına gelmez

Kişilerin sadece bize karşı iyi olmaları iyi bir insan oldukları anlamına gelmez
 

Herkes birine karşı iyidir; seviyordur, menfaati vardır, yakınıdır vs. Bu o kişinin iyi bir insan olduğunu göstermez. Ama maalesef herkesin kendine göre iyisi iyi. Öyle şey olur mu? Hatta ben öncelikle kişinin bana değil başkalarına karşı davranışına bakarım.

Bana karşı terbiyeli, hatırımı sayar ama hizmetçiyi döver, esnafa kaba davranır, hayvanları sevmez… Böyle birinin bana karşı iyi olmasının hiçbir değeri yoktur. İsterse beni el üstünde tutsun, bu tür insanlardan uzak dururum.

Sadece bana ya da birilerine karşı iyi değil, gerçekten iyi olacak. Hatta genel olarak iyi bir insan olduğunu bildiğim biri bana karşı kötüyse bile kendisine değer veririm. İnsanların birilerini sevmemeye hakları vardır ama kötü olmaya hakları yoktur.

Kötülerin işte böyle birilerine yaklaşarak onların düşüncesiz beğenileriyle kötülüklerini gizlemeleri kabul edilemez. “Ay kız vallahi İbrahim Bey mükemmel bir insan” Ona göre öyle. Aynı İbrahim Bey geçende karısını dövüyordu, gözümle gördüm.

Bize iyi davranıyorlar diye böyle karanlık yüzlü insanları yanımıza yaklaştırmayalım. Bize iyi davranıyorlar ama başkalarına kötü. Çünkü belki bizden bir menfaatleri var. Böyle iyilik olmaz. Simitçiyi döveceksin sonra gelip benim dostum olacaksın; yok öyle şey. Ben tanıştığım konuştuğum insanların nasıl biri olduklarına ve diğer insanlara nasıl davrandıklarına bakarım. İlla adam öldürmüş olması da gerekmez, parkta çimenlere basmasını bile dikkate alırım.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..