Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
79
 

Kişinin Canını Kurtarmak Dışında Kavgadan Kaçması ve Korkak Davranması Normaldir

Kişinin Canını Kurtarmak Dışında Kavgadan Kaçması ve Korkak Davranması Normaldir
 

Kavgaya girmek bir insanın cesur değil akılsız olduğunu gösterir. İnsanların çoğu ikiyüzlüdür, hem kavgayı onaylamazlar hem de kavga etmek istemesen korkak derler.

Kendini (aileni, ülkeni) korumak dışında kavganın gerekçesi yoktur.

Bunların dışındaki bir nedenle kavga eden akılsızdır. Çünkü kavganın bedeli ağır olabilir.

Ama bazıları lan desen kavga ederler değil mi? Hiç düşündünüz mü neden? Çünkü bunlar daha önce kavgaya girmişler iki yumruk atmışlar karşıdaki tırsmış “Elini ayağını öpeyim abi”

Tabi biz öyle küçük değil ölümüne kavgalardan bahsediyoruz…

Bu amcamlar alışmışlar “Elini ayağını öpeyim abi” ye “ölümüne varım!”

Biliyorsun değil mi karşındaki korkacak ve sen yiğit olacaksın… Öyle yok testilerden biri kırılacak ve “Gücü yetmez” yok, herkesin herkese gücü yeter…

Noldu, yemedi mi… Hem ne gerek var, niye bu kadar akılsızsın!

Ben ancak bir can karşılığında canımı veririm, çocuğumu kurtarırsam mesela… Diğer hiçbir neden beni ölümüne kavgaya sokamaz; konuşurum, olmadı kaçar saklanırım, yalvarırım, para veririm, kanunla oyalarım (oyalarım çünkü kanunun insanları koruma gücü yoktur, senin öldürülmeni önleyemez öldürene ceza verir sadece, neyime yarar ki)

Bazı kadınlar yiğidim aslanım… Böyle beyninde sorun olanlar lazım değil zaten. Onlar bana korkak diğerine yiğidim aslanım diyecekmiş de… Hadi gidin ya!

Aptal olmaktansa korkak olmak (ki buna korkak denmez akıllı denir)

Vatan savunmasında veya kendisini ailesini korurken kavga gerekli, bunun dışında hiçbir nedenle ben kavga etmem.

Karşı illa kavga etmek istiyorsa bunu bir “bela” olarak görür, beladan nasıl kaçılırsa öyle kaçarım, arkama bakmadan hem de yemişim korkaklığını!

Ha korkak mıyım değil, can ve vatan söz konusu olduğunda bunu görürsünüz!

Akıllı insanlar korkaktır, neden acaba? Korkaklıkla suçlayanlardan hiçbiri korkak dediklerinden daha fazla yaşamamıştır.

İnsanlar gereksiz kavga etmeyin derler ama hangi durumların gereksiz kavga olduğunu söylemezler. Kendini, aileni ve ülkeni korumak dışındaki kavgalar nedeni ne olursa olsun gereksizdir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kerim bey kardeşim fikirlerinize aynen katılıyorum.Selamlar.

yılmaz çetingöz 
 08.08.2018 11:57
Cevap :
Valla tebrik ederim bu düşünceye pek katılan olmamıştı çünkü  11.08.2018 8:18
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5127
Toplam yorum
: 13402
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 669
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster