Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '13

 
Kategori
Dostluk
 

Kıskanan dostluk

 

BAŞKALARINI KISKANAN DOSTLUK

Sevgili dostum,

Bizler insanız.  İnsan olmak demek sadece olumlu şeylere bakmak demek değildir.  İnsan olmamız münasebeti ile olumsuzluklara da bakmak ve olumsuzlukları tamamen ortadan kaldıramasak da olumlu hale dönüştürmeye çalışmak da   insanlık  ve dostluk görevimizdir.

Sevgili dostum,

Kıskanmak demek,  başkalarının  sahip olduğu güzelliklerin ondan gitmesi demektir. Ben öyle düşünmüyorum. Toplum genellikle  kıskanmayı  başkalarını sahip olduğu güzelliklerin onlardan gitmesi olarak algılıyor. Halbuki  ben derim ki, insanların sahip oldukları kötü alışkanlıkları da kıskanalım  ve kötülüğünü anlatalım ki, belki o insanlar kötü alışkanlıklarını bırakarak  daha güzel alışkanlıklar edinirler.İşte  kötü alışkanlıkları kıskanmayı ben bu yüzden severim. Ama toplumumuz güzel şeyleri kıskanır genelde J

Sevgili dostum,

İnsanları değil, insanların alışkanlıklarını  anlatarak  güzellikleri teşvik etmek ve  kötülüklerden alıkoymak  inançlarımızın en büyüklerindendir. Buna eskiler  “ Emr-i bi’l ma’ruf, nehy- i anil münker” demişlerdir. Yani “iyiliği emretmek ve kötülükten alıkoymak” bizim  görevimiz budur.

Sevgili dostum,

Ama günümüzde insanlar nereden, nasıl, ne şekilde kazanıldığını  yani haram yollardan para kazanıldığını,  gayri meşru yollardan kazanılan paralar ile yapılan işlere bile nerede ise methiyeler düzmekteler ve  amaçları onu buna takmak olan, ona buna iftira eden insanları  bile eleştirmekten  korkmaktalar ve  çevrelerine de  iyiliği emretmek yerine, kötülükler ve kötü insanlar karşısında susmasını, aksi halde başına kötü şeyler geleceklerini telkin edebilmekte ve bu korkutmayı da  korkuttukları insanı sevdikleri için yaptıklarını söylemektedirler.

Sevgili dostum güzel kardeşim,

Sırf kötü işler yapan insanlardan korkmak  insana yakışmaz. Kötülüklerin belki kökünü kurutamayız ama kötülüklere giden yolları  gücümüz oranında kesmek zorundayız. Çevresine  insanları iyi güzel şeyleri aşılayan insanları  topluma ve çevremize sevdirmeye çalıştığımız  kadar,  tüm çabalara rağmen  çevresini kötülüklere ve hayasızlıklara  teşvik eden insanlardan da uzak tutmaya, onlarla  bu tutumlarını terk edinceye kadar  mesafeli olmalıyız.  Bunu yaparken de akrabamız ya da komşu olup olmadığına bakmadan sadece  insani duygularla yapmalıyız.  İşte biz bunları yaptığımız için de dostluğumuz  güçlü oluyor.

Sevgili dostum,

Boş işler ile uğraşan insanları adam yerine koyup, düğün, cenaze ve bayramlarda  hep onları ciddiye alarak sırf komşumuz diye, akrabamız diye yanlarına giderek sohbet etmek, onları adam yerine koyduğumuzu göstermek,  sonra da çocuklarımızın  tam tersine güzel şeyler yapmasını beklemek bana çok ters geliyor.  Sana da ters gelir biliyorum.  Sonrasında güzel işler yapan,  okuyan,  yazan, çevresini motive etmeye çalışan, onlara dergiler, kitaplar armağan eden insanları sırf  engelli veya kadın, veya fakir diyerek küçümseyecek  tutum takınmamız kelimenin tam anlamı ile “ iki yüzlülük “ olur ama ne yazık ki içinde yaşadığımız  toplumun  çoğunun tutumu bundan farklı değil.  Ama biz farklı olmak  “iyiliği emreden, kötülükten alıkoyan” olmak ve  “iyi insanlarla olmak, kötü insanlar akrabamız ve komşumuz olsa da  tamamen ilişkilerimizi kesmesek de  mesafeli olmak zorundayız. Bunu sen ve bende adımız gibi biliyor ve  bu düstur ile yaşamaya gayret ediyoruz.

Sevgili dostum,

Başkalarını kıskanalım ama güzelliklerini değil, onların kötülüklerini kıskanalım. Kötü alışkanlıklarını iyi alışkanlıklarına döndürmelerine gayret edelim.  Biz anlatalım.  Anlamayan anlamasın varsın.

Canım dostum, güzel kardeşim,

Bizleri ciddiye alan, başkalarına faydalı olmamız için teşvik eden,  bizlerle sadece laf olsun diye zaman geçirmeyen insanlar ile beraber olmanın yollarını  arayalım.  Amacımız   boşa konuşan,  boşa zaman harcayan değil, insanlara güzel değerler aşılayan , dergiler, kitaplar ve  insanların faydalanacağı  güzel şeyler armağan eden, güzel konuşan ve etki eden insanlar olalım.  Bunun için kitaplar okuyalım. Dergiler okuyalım, bu dergi ve kitaplar ile bizi tanıştıran ve kaynaştıran dostlarımız olsun.  Biz bunu zaten yapıyoruz ama  bu güzellikleri paylaşacağımız  yeni dostlarımız olsun.  Bunun için çaba harcayalım. Bizi anlamayan  olursa,  çok olsa da bizi anlayacak ve bizden faydalanacak başka insanlar bulmaya ve faydalı olmaya   gayret edelim.

Canım dostum,

“İnsanların  hayırlısı  insanlara faydalı olandır” demiş gelmiş geçmiş en büyük insan. Yani oturmamız, konuşmamız, yazmamız, bakışımızda   insanlara  fayda esas olsun. Çok insan,  faydayı sadece maddiyat olarak  algılasa da  biz maneviyata bakalım. Başkalarını kendimize örnek alacaksak manevi yönü güçlü insanlara bakalım. İnsanların  nereye bağlı olduklarından çok  bize ve insanlığa manevi olarak  ne verdiklerine bakarak  bundan faydalanmaya bakalım. Yani önyargılarımızı büyük ölçüde aşmaya bakalım.

Sevgili Kardeşim,

Her şeyin maddiyat, menfaat ve  çıkar ile ölçüldüğü günümüzde  insanlar ne yazık ki kısa süreli çıkarlarını  uzun süreli çıkarlarına tercih ediyorlar.  İnsanların sevgisini kazanmak uzun süreli bir  artı değerdir. Mesela ben 30 yıl önce bile bana kitap armağan eden, beni motive eden, bana güler yüz gösteren, gerçek manada sevgisini gösteren insanları unutmam da,  yalandan beni sevdiğini söyleyen insanları eskiden ciddiye alsam da şimdi ciddiye bile almam . Çünkü onların yalanlarını dinliyorsak onlarda yalanlarına devam edeceklerdir.  Yalanları  konuşmayı seven insandan uzak kalacağız ki, onlarda  kendini dinleyecek daha az insan bulsunlar. Daha az yalan konuşarak  zamanla  yalan konuşmayı unutsunlar.  Yani  insanların yalanlarını , sahtekarlıklarını kıskanalım ki, onlar da daha güzelliklere doğru yol alsınlar.

Sevgili dostum, güzel kardeşim,

Bazen olumlu düşüncelerden olumsuzluklar, olumsuzluklardan olumluluklar çıkıyor işte.  Mektubumda kıskanalım diye başlık  yazdım ama  yazımızın içeriğine bakınca  hep güzellikler kaleme aktı. Yani olumsuzlukları bile güzellikler zamanla olumlu hale getirebilir işte. Bu da hayatın  güzleliklerini gösteriyor bize.

Sevgili Kardeşim,

Kötü şeylere  kıskançlıkla bakan dostluğumuzun  güzelliklere de gıpta ile bakan dostluk olarak da  ömür boyu devam etmesi en büyük temennimdir.

Muhabbetle seni kucaklıyorum.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..