Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kişniş

Kişniş
 

Kişniş ile ilk tanışmam geçen sene devam ettiğim diyetisyen sayesinde oldu. Tabii ki daha önceleri adını duymuştum ama hiç satın alıp kullanmamıştım. Diyetisyenimin bana verme nedeni ise yağ yakımını hızlandırması idi. Faydası oldu mu derseniz gerçekten oldu , kesinlikle tavsiye ederim.

Et yemekleri ve köftede kullanmamı önerdi ama ben tadını o kadar çok sevdim ki salata,sebze ve balık dahil bir çok menüde kullanmaya başladım. Maydanozgiller familyasından gelen bu bitkinin tohum ya da toz şeklinde olanları kolayca bulunabiliyor aktarlarda.

Geçen yıl koşuyolu pazarındaki tezgahlardan birinde yaş haline de rastladım kişnişin. Görüntü olarak gerçekten maydanozu andırıyordu ve üzerinde ''aşotu'' yazıyordu. Daha sonra bir belgeselde kişnişe Anadolu'da ''aşotu'' denmesinin sebebinin ayran aşı olarak bilinen soğuk çorbanın içine çeşni olarak konulması olduğunu öğrendim.

Tadını çok beğeneceğinizi tahmin ettiğim ve özellikle köftede vazgeçemediğim bir baharat haline gelen kişnişin yağ yakma dışındaki bazı diğer faydalarına da buradan ulaşabilirsiniz.

Not: Görselde kullanılan resim internetten alıntıdır.

Kaynak:http://www.refikaninmutfagi.com

 

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..