Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '17

 
Kategori
Kitap
 

Kitaplarımı Söke İşletme Fakültesi'ne Bağışladım

Kitaplarımı  Söke İşletme Fakültesi'ne   Bağışladım
 

Güneş dünyayı, kitap insanları aydınlatır.
Türk Atasözü  

Okumak insanı olgunlaştırır, konuşma ve anlama yeteneğini geliştirir.  
Francis Bacon

Bu gün iyi kitapları oku, sonra zamanın olmayabilir.
Charles Burney

İyi kitapları okuyan, değerli insanlarla görüşmüş gibidir.
Jean  Colbert
                                                                


Efendim emekli bir öğretmenim. Okumaya, yazmaya meraklı bir insanım. 1962 yılından bu yana özellikle Türk Edebiyatı, buna bağlı olarak Halk Edebiyatı, (Folklor- Halkbilimi ve tarihi eserler, Cumhuriyet döneminde Türk Edebiyatına, Türk kültürüne hizmet veren ve ışık tutan şairlerimizin, yazarlarımızın eserleri, sözlük, ansiklopedi, imla kılavuzu, çeşitli edebi konularda yazılmış antolojiler (seçkiler) gibi eserler, roman, öykü, deneme, fıkra, atasözü, mani, bilmece, resim şiir, sanat, edebiyat, röportaj, sinema, tiyatro ve gezi gibi konularda yazılmış kitaplardır.

Bu kitaplarım arasında  Gazi Mustafa Kemal  Atatürk  başta olmak üzere Yunus’tan Mevlana’ya, Karacaoğlan’dan Dadaloğlu’na,  Aşık Veysel’den Kırşehirli Şemsi  Yastıman’a   ve Neşet Ertaş’a, Orhan Veli’den  Fazıl Hüsnü Dağlarca’ya, Nazım Hikmet’ten Necip Fazıl’a, Cahit Külebi’den Sezai Karakoç’a, Ömer Seyfettin’ den Sait Faik‘a , Yaşar Kemal ‘den Orhan Kemal ‘a ,  Aziz Nesin'den  Müzaffer İzgü'ye  kadar aklınıza gelen her yazar ve şairle ilgili  kitaplarım vardı. Bunlar verdiklerimden  sadece birkaçıdır.   

Evimin kitaplığımda büyük bir yer tutan, yaklaşık yarım asırdır benimle birlikte olan çok sevdiğim kitaplarımdan bir kısmını ( aşağı yukarı 900 ( Dokuz yüz ) adedini T.C. Adnan Menderes Üniversitesi / Söke İşletme Fakültesi Kütüphanesi’ne bağışladım. (22 Aralık 2017 ). Tek bir amacım vardır: Kitaplarım raflarda toz, duman arasında kalmasın.  Torunlarıma, yakınlarıma ve hatta birçok okul kitaplıklarına, köy / mahalle muhtarlıklarına ve hatta bazı ceza  evlerine   zaman zaman   kitaplar gönderdim.

İki yıl önce de Çanakkale 18 Mart Üniversitesi’nin Mehmetçikler adına hazırlamış olduğu büyük kütüphaneye 1500 adet kitap bağışladım. Bu yıl da bunların bir kısmını bizim Söke İşletme Fakültesi’nde yeni açılan Kütüphanesine bağışta bulundum Bulunmaktan da onur duydum ve keyif aldım. Memleketimi ve insanlarını seviyorum. Üç günlük bu fani dünyada yaşayıp gidiyoruz. Gidenler beraberinde ne götürebiliyorlar?

Ben emekli bir öğretmenim. Fazla param olsaydı okul yapardım, yol, köprü yapardım, öğrenciler için yurt yapar, yüce devletime bağışlardım. Ancak fazla biriktirdiğim kitaplarım vardır. Paylaşmayı çok seven bir insanım. Bunları da  Söke İşletme  Fakültesine hibe  ettim. Yani armağan ettim. Saygıdeğer öğretim üyelerimiz, öğretmen ve öğrencilerimiz okusunlar, araştırma - inceleme yapsınlar diye düşündüm. Herkesin evlerinde fazla kitabı olanların benim gibi düşünmelerini dilerim. Unutmayalım ki veren el alan elden daha üstündür…

Söke İşletme Fakültesi’nde çok saygıdeğer bir dekanımız vardır. Prof. Dr. Fatma Neval GENÇ, aynı zamanda Sökelidir. Değerli eğitimci yazar, deneyimli öğretmen - Avukat Mustafa Genç’in evladıdır.  Sanatımıza, kültürümüze değer veriyor. İşletme Fakültesi’nin bünyesinde büyük bir kütüphane açıyor. Fakültede görev yapan saygıdeğer öğretim üyelerine, öğretmenlere, öğrencilere ve çevresine okuma bağlamında yardımcı olmaya çaba gösteriyor. Bizler de okumuş birer aydın olarak onun bu çabasında katkı da bulunalım. Ben de bir eğitimci olarak buradan yola çıkarak katkıda bunmak istedim. Başka da hiçbir amacım yoktur.

Kitapları bağışlarken onlar evden ayrıldıktan sonra genç bir kızı evden gelin eder gibi hem üzüldüm ve hem de sevindim.  Üzülmem yaklaşık yarım asırdır benimle birlikte olan kitaplardan ayrı düştüm, ağladım diyebilirim. Sevinmem de onları bir yerde azat etmiş oldum. Büyük bir kütüphanede, aydınlık bir yerde daha rahat emin ellerde yer alırlar diye sevindim. Tüm bunlara rağmen ara sıra kütüphaneye gideceğimi de belirtmek isterim. Onlar benim sadık can dostlarımdır. Onlarla ilgili unutulmayan anılarım ( hatıralarım ) ve de unutulmayan dostluğumuz vardır. Onları nasıl unutabilirim…

Sözün özü,  unutmamak gerekir ki söz uçar yazı kalır, okumak yaşamaktır. Söke İşletme Fakültesi’nde yeni açılan kütüphaneye kitaplarımla katkıda bulunmak istedim. Hayırlı ve uğurlu olsun diyorum.  Bu çorbada benim de bir tutam tuzum olsun diye düşündüm. Herkese sağlıklı okumalar ve mutluluk dolu yarınlar diliyorum.


Abdülkadir GÜLER
24.12.2017-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..