Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '07

 
Kategori
Aile
 

Kıymetlim

Kıymetlim
 

Hayatımda onun kadar sakin ve sabırlı bir insan görmedim. 25 yaşındayım ve annemin yüksek sesle konuştuğuna şahit olmadım. Nasıl böyle sakin kalıyor, nasıl o kadar sorun arasında sessizliğini koruyabiliyor anlam veremiyorum. Babam ve kardeşlerim arasında bu sükûnetini nasıl bozmadan durabiliyor. Bazen “ Anne ben senin yerinde olsam avazım çıktığı kadar bağırır döker saçarım ortalığı ” diyorum.. Ama yok annem hep susuyor..

5 kardeşiz ve birde babam. Düşünüyorum 6 farklı insan. Birbirine hiç benzemeyen, hepsinin farklı istekleri farklı zevkleri olan 6 insan. Hiç kızmadan hiç üşenmeden hepsinin isteklerine yetişmeye çalıştı bunca zaman. Hepsi kendine bir düzen kurup ayrıldı evden. (Benim haricimde tabii. Hala benden kurtulamadı ve hala nazımı çekmeye devam ediyor…. ) Hepsi gitti gitmesine de annemin desteği hep üzerlerinde. Bazen güzel bir aile toplantısında ki şefkat dolu sözlerde, bazen çocukları olmadan boğazından geçmeyen yemekte, bazen hepimiz için ettiği dualarda hissettik onu. Kıymetlim hep bizimle oldu.

Çok yorgun olduğum ya da bolca gözyaşı döktüğüm zamanların ardından gelen uykudan zor uyanırım ben. Annem bunu çok iyi bilir… Üzerimi örttüğünü hissettim. Ama fark ettirmedim uyandığımı. Saçlarımı okşadı önce. “ Güzel kızım benim. O yüzündeki gülümsemeyi kim aldı. Kim sebep oluyor bunca gözyaşı dökmene. Ah bir anlatsan bir söylesen derdini. Bana söylemiyorsun bari ablana anlat.. Asık suratın, o kadar gözyaşın içimi sızlatıyor ” diye mırıldandı yanımda. O zaman anladım ne çok üzdüğümü annemi. Oysa ben ağladıkça kıymetlimin içine akmışım. O bana şefkatini vermiş bense ona acı…

“ Anne olunca anlarsın. Senin canın bir acır, ben onun on katını hissederim. Sen mutlu olursun dua ederim daha fazlasını yaşaman için, daim olması için” … Canım annem ben keşke sana birazcık benzeyebilsem… Şimdi tüm gücümle bağlanmaz mıyım hayata… Varlığını hissettikçe yüzümdeki tebessümü hiç saklar mıyım? Hiç eksik eder miyim şimdi o güzel yüzüne öpücükler kondurmayı. Canım annem ben seni artık hiç üzer miyim?

O güzel kalbine bizi yerleştirdiğin için, o sıcacık şefkatini bizden esirgemediğin için, bizimkilerle beraber yaptığımız hırçınlıklara, yanlışlıklara gösterdiğin sabır için, hiç eksik etmediğin duaların için sana binlerce defa teşekkür ediyorum kıymetlim…

 
Toplam blog
: 194
: 1525
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1981 yılında aslında istenmiyor olsam da geç alınan karardan dolayı hayattayım:)) Haritacıyım ve işi..