Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '10

 
Kategori
Güncel
 

Kocaman bir neden!

Kocaman bir neden!
 

Düşündüm, düşündüm, düşündüm ve sinirlendim.

Bizler nasıl bu kadar kaygısız yaşıyoruz toplumda bazen genc oldugumdan utanıyorum. Hatta kimi zaman 60 lı yıllarda genc olmanın bu hayat kavgasında benim de bir parca payım olsaydı diye hayal ediyorum. Şimdi bu konuya nereden geldigimi düşüneceksiniz. Bu alıntıyı ne kadar cok kişiye ulaştırırsam o denli mutlu olacagım. Ustad Can Dündar ile NTV' 'Neden' programı 'Aleviler ve Siyaset'i tartışıldı. Açılışta Alevi-Bektaşi Federasyonu Genel Sekreteri Turan Eser'e soruldu: 'Neden her seçim öncesi 'Sünniler ve Siyaset' değil de 'Aleviler ve Siyaset' tartışılır?' Eser, rakamlarla yanıtladı bu soruyu... Verdiği rakamlar, tartışmaya yer bırakmayacak kadar net bir tablo sergiliyordu.

Bu rakamları yorumsuz olarak sizlerle paylaşmak istiyorum: * * *Türkiye'de kaç okul var? - 67 bin... Kaç hastane var? -1220...

Kaç sağlık ocağı var: -6 bin 300...

Peki kaç cami var? - 85 bin... Her 60 bin kişiye 1 hastane düşerken, 350 kişiye 1 cami düşüyor.

Peki, kaç kilise var? -270... Kaç cemevi var? -100.* *
Türkiye'de kaç doktor var? -77 bin.. Peki, kaç din görevlisi var? - 90 bin... Türkiye'de her 900 kişiye bir doktor düşerken, her 780 kişiye bir dingörevlisi düşüyor.Eğitim-Sen'e göre Türkiye'nin 200 bin öğretmen açığı var.

Türkiye'de kaç kütüphane var? - 1435... Almanya'da kaç kütüphane var? -11 bin...

Türkiye'nin kaç kentinde devlet tiyatrosu var? -13... Kaç kentte kuran kursu var? -81... Bu kursların toplam sayısı kaç? -3852... Türkiye'de 1 opera derneği var; 11 bale, 10 heykel, 18 resim, 18sinema, 38 tiyatro derneği var.

Peki, kaç tane 'cami yaptırma derneği' var? -35 bin... İçişleri Bakanlığı'nın bütçesi ne kadar? - 783 trilyon... Ulaştırma Bakanlığı'nın? -678 trilyon... Bayındırlık ve İskân Bakanlığı'nın? -677 trilyon... Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın -632 trilyon... Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın? -280 trilyon.. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın? -249 trilyon... Çevre ve Orman Bakanlığı'nın? -404 trilyon... Sadece Sünnileri temsileden Diyanet İşleri Başkanlığı'nın bütçesi nekadar? -1.3 katrilyon... 8 bakanlığın bütçesi kadar... 22 üniversitenin toplam bütçesine denk... Diyanet İşleri Başkanlığı bütçesinin yıldan yıla büyümesine bakalım: 1997'de 66 trilyon. 1998'de 119... 1999'da 180... 2000'de270... 2001'de 302... 2002'de 553... 2003'te 771... 2004'te 1 katrilyon... 2005'te 1 katrilyon... 2006'da 1, 3 katrilyon... 2007'de 2, 7 katrilyon...

Bir ülke, Diyanet'e, bütün üniversitelerine ayırdığı bütçe kadar pay ayırıyor, bunu son bir yılda ikiye katlıyorsa, doktordan, öğretmenden fazla imam yetiştiriyorsa, hastane değil cami yaptırıyor, kütüphaneden çok Kuran kursu açıyorsa, o ülkenin durup bir daha düşünmesi gerekmez mi?

ŞERİAT GELECEK Mİ DİYE ARTIK DAHA FAZLA DÜŞÜNMEYİNİZ İşin esası budur; gerisi laf-ı güzaftır...

 
Toplam blog
: 27
: 2069
Kayıt tarihi
: 14.08.06
 
 

İzmir doğumluyum ama tamamen bir Çanakkale aşığıyım. Herkesin hayatı bir öyküden oluşuyor ve ben ..