Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '06

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Köprü...

Köprü...
 

Ayşe Kulin... Yazım üslubunu kendime yakın bulduğum, romanlarını keyifle biraz da hüzünle okuduğum sevdiğim yazarlardan birisi. Köprü'yü de bir solukta okumuştum seneler önce, bir o kadar da hüzünlenmiştim her satırında, beni nasıl da ağlatmıştı o satırlar hatırlıyorum da... Doğu gerçeğini her yönüyle ne güzel anlatmış bu romanda sevgili Ayşe Kulin... Romanın yaşanmış olaylardan oluşması, karakterlerin gerçek hayatta yaşamış olması ayrı bir özellik veriyor. Valinin o köprüyü yaptırmak için karşısına çıkan onca bürokratik engele rağmen yılmadan verdiği savaş ve azim romanı daha bir keyifle okunur hale getiriyor...

Köprü'nün televizyona dizisinin çekildiğini duyduğumda biraz endişelendim. Çünkü blogda kitaplarla ilgili yazımda da belirttiğim gibi romanını okuduğum filmleri seyrettiğimde pek fazla bir tat alamamıştım bu güne dek. Dizinin de öyle olacağını düşündüm elimde olmadan. Bu akşam diziyi izlemeye başladığımda yanıldığımı farkedip sevindim, romanı birebir hatırlamam mümkün değil tabii ki epey zaman geçti aradan ama izledikçe romanı tekrar okuyor gibi oldum, aslına uygun çekmişler diziyi. Tüm oyunculara, müziklere, çekime bayıldım... Valiyi oynayan sanatçı da bu kadar mı benzer Recep Yazıcıoğlu'na... Çok isabetli bir seçim olmuş, diğer oyuncular da rollerinin hakkını veriyorlar, izlenecek dizilerden biri olmuş çıkmış bence. Pazartesi akşamları müdavimi olacağım öyle gözüküyor...

Hani derler ya halk arasında "İyi insanlar yaşamaz" diye... Yaşamıyor işte gerçek bu, içim acıyor izlerken, nasıl pisi pisine kaybettik trafik canavarına kurban ettiğimiz bu idealist, sağlam karakterli, yürekli adamı... İnsan çok yakını ölünce hüngür hüngür ağlar, onu kaybetmiştir yüreği sızlar ya öyle oldum ben de. Bir gazetede hayat hikayesini okuyup hayran olmuştum, ayrıca valilik dönemindeki icraatlarını da yakından takip ettiğim için dürüstlük timsali bu kişinin ölümü beni derinden yaralamıştı... Ülkemizin böyle insanlara fazlasıyla ihtiyacı varken erken yaşta göçüp gitmesi sanırım benim gibi herkesi üzmüştür...

Romanı okumayanlara seyretmelerini tavsiye ediyorum, okuyanlar da izleyeceklerdir büyük ihtimalle benim gibi... Bir de merak ettiğim dizinin ne kadar reyting alacağı, umarım bir sürü şarkıcının, mankenin oynadığı içi boş dizilerin ötesinde hak ettiği yeri bulur ve izlenme oranı yüksek olur...

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..