Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '12

 
Kategori
Siyaset
 

Korkuyorlar...

Korkuyorlar...
 

YAZMAKTAN, BEĞENMEKTEN...hERŞEYDEN KORKUYORLAR...


CAN GÖZÜYLE

KORKUYORLAR… 

Genel seçimler yaklaşmış, adaylar belli olmuştu. Milletvekili adayları değil ama bazı ilçe başkanları 2B arazilerinin yoğun olduğu köy ve mahallelere giderlerken kendilerine katılıp katılamayacağımı sordular.

Neden olmasındı? 2B arazilerinin satışıyla ilgili yasal düzenlemeler hazırlanıyor, bilen ( ! ) bilmeyen herkes konuşuyor, üstelik de iktidar partisi her seçim öncesi bu konuda halka umut dağıtıyor, ama sonra insanları eli böğründe bırakıveriyordu. Anlatılacak çok şey vardı; Yapılan hazırlıkları izliyordum, anayasaya aykırılıktan, ölçü, tespit yanlışlıklarına kadar, yine halkı gelecekte mağdur edecek yığınla şey… 

Milletvekili adaylarının da katıldığı seçim propaganda çalışmalarına katılmaya başladım ve CAN GÖZÜ’mle gördüm halkımı;

Dinlemek istiyorlar ama görünmekten korkuyorlardı. Sorunları büyük, soruları çoktu ama alana yaklaşamıyorlardı. Özellikle akşam toplantılarında, toplanılan alandaki vatandaşların iki-üç katı insan hoparlörden gelen sesi duyabilecekleri bir duvar arkasında ya da ağaçlıkların arasında duruyordu. Gelme cesareti gösterenlere nedenini sordum, ‘’Ya gıda yardımı kesilir, ya kömür…  Gündüz ekipler dolaşıp, uyarıyor. Korkuyorlar…’’ Yanıtı aldım.

* * *

Sosyal medyada bir şeyler paylaşılıyor; Pek çoğu gerçekten doğru, ilginç, çarpıcı… Paylaşanların arkadaşlarına bakıyorum, listelerinde yüzlerce insan var ama siyasi içerikli paylaşımların, etkinlik duyurularının, katılımlarının  altında beğenen sayısı ya da yorum yazabilen üç- beş kişi… Hepsi de üşeniyor olamaz ya... Sosyal medyanın izlendiğini düşündükleri için korkuyorlar.

* * *

Yıllardır arkadaşlık ettiğimiz, düşüncelerimizi paylaştığımız, okumuş, aydın, saygın, bürokraside belli yerlere gelmiş arkadaşlarımla karşılaşıyorum, baş başa isek eleştirilerinin bini bir para, birileri yaklaşıverirse ‘’Ne var ne yok? Çocuklar nasıl? Hadi bana müsaade…’’deyip uzaklaşıyorlar. Bürokratlar korkuyor…

* * *

Epeyce iş adamı tanırım; Bir kısmının holdingi var, bir kısmı ise holdinglerin üst düzey görevlisi… Karşılaşınca sitem ediveriyorum; ‘’TV dizilerine sponsor olduğunu görüyorum. Sen hayır işlerini seversin. Neden Engelli Bireyler Derneği’ mize bir katkın olmuyor?’’diye. ‘’ Aman! Aman… Çok isterim biliyorsun ama şu ara çok işim var bakanlıklarla. Oraya belediyenizin ortaklığı var. Mutlaka duyulur…’’ yanıtı hazır… İş adamları korkuyor.

* * *

Bir gazetede köşe yazısı yazmaya başladığımı öğrendi 80 yaşındaki annem, 75 yaşındaki teyzem. İkisinin de gözleri fal taşı gibi açıldı; ‘’Aman oğlum, başına bir şey gelmesin? Çoluk çocuğun var… Bu yaştan sonra…’’

Çok uzatmadılar ama ertesi gün ikisi de ayrı ayrı sorguladılar; ‘’Annen üzülmesin diye dün bir şey demedim ama…’’ ‘’Teyzen üzülmesin diye dün bir şey demedim ama…’’ Ağlamaklıydılar.

Yaşlılar korkuyor…

* * *

Bunların tamamı CAN GÖZÜ’ mün gördükleri. Dahası çok ama oncasını yazacak yer yok.

* * *

Tamamı kuruntu olabilir. O insanların korkması için belki de hiç neden yoktur. Eğer öyleyse bile yönetenlerin yolu yol değil; Bu korkuların tamamı kontrollü olarak yaratılmış ise suç, kontrolsüz, kendiliğinden varolmuş ise yetersizlik,  başarısızlık, yönetim zayıflığıdır.

* * *

İLERİ DEMOKRASİ PEŞİNDEYDİK DEĞİL Mİ?

BENİM BİLDİĞİM, SIRADAN DEMOKRASİLERDE BİLE BÖYLE KORKMAZ İNSANLAR.

HAYDİ, İYİ İNSANLAR OLUN, İLERİDE İYİLİKLERLE ANILIN.

* * *

Belirtme:

Can gözüm de, can kulağım da doktor kontrolünden geçmiştir, sağlıklıdır.                                                              

Özcan ÇELTİK 

Not : Haftalık GAZETE KAKTÜS' de yayınlanmıştır.

 
Toplam blog
: 237
: 361
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

1949 Antalya doğumlu, ANSAN üyesi Orman Yüksek Mühendisi, ressam ve öykü yazarıyım. KAKTÜS MEDYA ..