Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '20

 
Kategori
Güncel
 

Korona Virüs 1

Bildiğiniz üzere korona salgını hepimizi, herkesi etkiledi. Bu gündemle ilgili aldığım notları burada paylaşmak istiyorum. Gelecek için belge olur.
 
Bugün 22 Mart, 55. Yaşımı doldurdum. Şu günlerde hayatım boyunca hiç yaşamadığım günler geçiriyoruz. Koronavirüsü salgını bütün dünyayı her yönden etkiliyor. 2019 yılının son günlerinde Çin’de başlayan salgın virüs, önce Ortadoğu’ya, sonra Avrupa’ya, sonrasında neredeyse bütün dünyaya yayıldı. Ülkemizde ilk vaka, 11 Mart günü görüldü. Öncesinde var mıydı, bilmiyoruz. Bugün itibarı ile bu sayı 1000 kişiye geldi.
 
Bu arada bir çok fabrika üretimini durdurdu. Evden çalışma modeline geçildi. Bu işin sonu nereye varacak kestirmek zor. Tahminler, ileride bizi ciddi ekonomik sıkıntılı bir dönem bekliyor. Şu an bir çok kişi işsiz durumda, bu zor duruma ne kadar dayanılır? Bilemiyorum. Hükümet, cumhurbaşkanımız geçen günlerde tedbirlerle ilgili bir saat kadar bilgilendirme yaptı. 21 madde sıraladı, derde çare nitelikte miydi? Bence değildi. Önümüzdeki günlerde yeni gelişmeler olacaktır.
 
İşin bir de komple teorisi kısmı var. Ortalıkta birçok paylaşım var. Kimi Çin’i, kimi ABD’yi kimi ise kapitalist baronlarını suçluyor. Önümüzdeki günlerde bu konular çok konuşulacak. Dünyanın, toplumların, ülkelerin tarih boyunca kırıldığı, çağ atladığı, eski yöntemlerin tükenip yeni yöntemlerin devreye girdiği örnekleri biliyoruz. Bu 2020 yılı bu tür örneklere yenisinin ilave olacağı bir yıl mı olacak, göreceğiz. Paranın biçim değiştirmesi, eğitim sisteminin değişmesi, iletişimin gelişmesi, mevcut iş alanlarında kırılmalar, yeni iş alanların devreye girmesi konuşuluyor.
 
 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..