Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '15

 
Kategori
Yoga / Meditasyon
 

Koşuyorsam sebebi var...

Koşmak basit bir eylem gibi gözükebilir ama devrimci bir eylemdir benim gözümde. 

Uzun koşuların bedensel sağlık için iyi olmadığını söyleseler bile , benim için ise uzun mesafelerde koştukça ; hayallerimin, rüyalarımın, amaçlarımın daha da büyüyor olduğunu görüyorum. Ruhumda böyle bir etki yaratan şeyin bedenimeki hasarları da en kısa sürede tekrar iyileştireceğini biliyorum ki öyle oluyor. Koştuktan sonra hissettiğim her ağrı, sızının yüzümü gülümsetmesi ve kendimi iyi hissetmem de buna bir örnek oluyor.

Maraton koşmak size ilginç gelebilir, doğrudur da .Düşünsenize  hangi ırktan, hangi milletten hangi dinden olduğunun önemi olmadığı, bölücü değil birleştirici bir yer orası, Siyasi değil toplumsal. Tüm dünyadan insanların köprü kurabildiği bir yer. Siyasi sloganı olmayan birlik ve beraberlik yeri. Binlerce insanla yanyana koşmak, bir start çizgisinde hiç tanımadığınız insanlarla, yüzyüze bakmak, heyecanla başlama düdüğünün çalmasını beklemek diller aynı dili konuşamasa bile, ayakların aynı dili konuşması sizce de heyecanlandırıcı değil mi ? 

Öğretici kısmı işte burada başlıyor, inandığın şeyi gerçekleştirme yeri orası. Cömertlik ve şeffaflık duygusu oluşturuyor. Yanyana, kendi hızına yakın insanlarla koşmaya çalışmakla onlara güvenmeye başlıyorsun ve bu güvenin bir parçası oluyorsun. Kararlılıkla ve uyum halinde olmayı burada öğreniyorsun. Maraton koşusu ile zortlu şartlara ayak uydurmayı öğrenirken bunu gerçek hayatta da öğrenmiş oluyorsun ve artık bir problem karşısında alternatif çözüm yolları  buluyorsun kendiliğinden. Çünkü bedenin zorlu ortamlara alışıyor. Yağmurlu, çamurlu, soğuk, rüzgarlı havalarda koşabiliyorsan eğer ; zorlu iş yaşamına ve hayata da alışıyorsun ve gerilmeden sinirlenmeden veya sinirlensen bile o duyguda fazla kalmadan çıkıyorsun o ruh halinden gibi geliyor bana. 

Dünya bu kadar hassas ve değişkenken, maratonların umut ve yardımlaşma yeri haline geliyor olması beni çok mutlu ediyor.  

En son Tarsus yarı maratonunda koşan erkeklerin üzerinde kadına şiddette hayır sloganı bana bu yazıyı yazdırdı. 

Bu ülkede birliğin ve barışın sağlanmasının da uzun ve zorlu bir maraton olduğunu biliyorum ve hepimize koşu dolu günler diliyorum.

 

 

 
Toplam blog
: 17
: 305
Kayıt tarihi
: 22.09.14
 
 

24 yıldır iş hayatımın içerisindeyim. Hobi olarak başladığım yoga da daha sonra Yoga eğitme oldum..