Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

KPSS yerine KPYS yapılsa?

KPSS yerine KPYS yapılsa?
 

....?


Merak edip, 28.11.2010 tarihinde yapılmış olan KPSS sorularına şöyle bir göz attım, hatta göz atmakla kalmayıp çözerek kendimi sınadım, memur olma kriterine sahip miyim diye... Sonuç hüsran...

Üniversite sınavından daha beter bir tempoyla sınava hazırlanmış, üniversite mezunları için de sonuç hüsran ne yazık ki... Onlar adına son derece üzüldüm.

Zorluklarla almış olduğunuz diplomanızın çekmece köşesinde işe yaramaz müsvette gibi bekliyor olması, devlete hizmet edebilmek için canhıraş çabalarınızın boşa gitmiş olması acı bir durum elbette.

Aklıma şöyle bir fikir geldi: Devlet bir şekilde bünyesinde barındırdığı, en üst düzey olanlarıda dahil tüm memurlarını bir sınava tabii tutsa, sınavın adı da KPYS (Kamu Personeli Yeterlilik Sınavı ) olsa, sınavın amacı yeterli düzeyde genel kültür ve genel yeteneğe sahip olmayan memurları işten çıkarıp, yerine KPSS sonucu yeterli olduğuna kanaat getirdiği gençleri yerleştirmek olsa ve sınav soruları da KPSS de çıkan soruların seviyesinde olsa sonuç ne olurdu aceba? Ben inanıyorum ki, benim bu ütopik fikrim uygulansa kamuda çalışan memurların büyük çoğunluğu işten çıkarılırdı. Ortada büyük bir adaletsizlik söz konusu değil mi?

Zamanında bir şekilde devlet memurluğuna kapağı atmış, hiç bir bilgi birikimi, vizyonu, yeterliliği, yeteneği vs. olmayan ve yerinin sağlamlığının bilinciyle tabiri caizsse yangelip yatan("memurluk yan gelip yatma yeri değildir"....özlüsöz.) ve emeklilik zamanı gelmesine rağmen bir türlü emekli olmayan yığınla kamu personeline maaş ödemeye devam eden devlet, üniversite bitirip diplomasını hakkıyla almış yani kendi alanında yeterliliği zaten ispatlı olan gençleri alan yada branş gözetmeksizin aynı sınava sokarak hem de oldukça zor bir sınava sokarak onların memur olma yeterliliğini sınasın ve insan üstü bir çaba ve sabır gösteren gençlerimizin hüsranlarına sebep olsun. Böyle adalet olur mu?

Tamam, sınav yapılmasını bir şekilde anlayabilirim, sonuçta her diploma alan memur olamaz ama bu şekilde bir sınav olamaz. Örneğin ben, Ticaret Lisesinden sonra İşletme okudum. Lise hayatımdan başlayarak muhasebe ve işletme dersleri dışında, genel kültür, genel yetenek vs. dersleri görmedim. Siz beni, memur olabilmem için bu genel kültür ve genel yetenek dersleriyle imtihan ederseniz, hem beni diğerleriyle aynı sınava tabi tutarak baştan madur edersiniz hemde İşletme diplomamı ve bu konudaki birikimimi yok saymış olursunuz..

Kime ne anlatıyorum ki... Adalet devletin hangi kurumun da tam anlamıyla sağlanıyor ki... Adaletli yönetici olmak çok zor birşey mi aceba... Menfaatler adaletin ve insan onurunun üstünde olursa yönetilenler hep ezilmeye mahkumdur. Bunun adına da demokrasi demek ne derece doğru olur bilmiyorum. Birileri bizim hayatımızla ilgili kararları bir demokrasi kılıfına uydurur, öyle güzel uydur ki biz anlamayız ortada bir adaletsizlik olduğunu, anlasak bile yapacağımız en fazla oylarımızla o birilerini değiştirmek olabilir ama gelenlerde sistem çarkından nasibini alır , adaletsizlik çarkı dönmeye devam eder ve bizlerde o çarkın dişlileri arasında yaşam mücadelesi vermeye devam ederiz....

Tüm KPSSzedelere ve .....zedelere(.... yere istediğiniz kelimeyi koyabilirsiniz) sabır ve metanet diliyorum, umut ediyorum ki her şey bir gün yoluna girer ve adalet er geç yerini bulur...
 
Toplam blog
: 47
: 793
Kayıt tarihi
: 17.10.09
 
 

Yaşıyorum, yaşadıkça öğreniyorum, öğrendikçe düşünüyorum, düşündükçe çözümlüyorum, çözümledikçe y..