Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Kral Yolu ve Doğan Hızlan Kütüphanesi

Kral Yolu ve Doğan Hızlan Kütüphanesi
 

  • Efendim Antalya’nın bir Kültür Parkı var…
  • İçerisinde Cam Piramid, Antalya Kültür Merkezi binası, Açık Hava Tiyatrosu… Bunların yanı sıra evlendirme dairesi, kafeler, restoranlar, bir göl ve güzel bir peyzaja sahip büyükçe bir bahçe,  gezi yolları…
  • Tabii bir de Kral Yolu var… Sağlı sollu üstü kapalı, ön cephesi açık dükkânlar Kral Yolu’nun sembolleri…
  • Nede olsa her türlü fuar bu alanda yapılıyor. AKM’nin hemen alt yanından başlayıp, Cam Piramid’e kadar inen bir yol Kral Yolu.
  • Ben bu yolu seviyorum.
  • Yalan söylemiyorum, ben bu yolda yürümekten, o ön cephesi açık, çatıları kırmızı kiremit kaplı dükkânların arasında dolaşmaktan keyif alıyorum.
  •  
  • Lakin…
  • İşte burada duralım.
  • Tamam, yol güzel bir yol. Efes’i bilenler bilir, Efes harabelerindeki kral yolu gibi bir yol bu. Tabi o kadar büyükçe değil…
  • Kral yolunda sağlı sollu dükkânlar vardı geçtiğimiz yıla kadar, Mustafa Akaydın Hoca, yani belediye başkanımız, tuttu, bu kral yolunun bir kolundaki dükkânları kütüphaneye çevirdi. Adına da Doğan Hızlan Kütüphanesi dedi.
  • Doğan Hızlan bu kütüphaneye 20 bin adet kitap bağışladı.
  •  
  • İyi güzel de, gelelim mevzuunun özüne…
  •  
  • Kral yolunun bir kolundaki bu dükkânları kütüphaneye çevirirken, ön cephesi açık olan ve zik zak çizerek, bitişik nizam yapılmış olan bu dükkânların ön cephesi katlanır camlarla kapatıldı ve bu kapalı mekânın içerisinde kırmızı halı döşendi… Her yana masalar atıldı… Ve sonracığıma, burası oldu bir kütüphane… İyi güzel de, yurudumun tek bir insanını dahi ben bu kütüphaneyi ziyaret ederken görmedim. O koca alan öylece atıl bir halde durmakta.
  • Okey…
  •  
  • Bu ülkede kitaba ilgi zayıf… Bu durumu fazlasıyla bilmekteyiz ve bu husus üzerinde kelam etmek başka bir bloğun konusu olsun. Lakin Kral Yolu diye tabir ettiğimiz bu gezi yolunun bir kolundaki dükkânların bu vaziyette kapatılarak, atıl bir hale getirilmiş olmasının hiçbir esprisi yoktur. Kaldı ki feci bir görüntü kirliliğine neden olmakta, mekânın doğasına aykırı bir görüntünün ortaya çıkmasına neden olmakta.
  •  
  • Bu kütüphane ille de farklı bir yere inşaa edimek zorunda. Kral yolundan kaldırılmalı ve daha düzgün bir bina inşaa edilerek, kütüphaneye ve Osman Hızlan’a hakkı teslim edilmeli. Böyle bir rezaletin, o güzel Kültür Parka hiç yakışmadığını buradan söylemek ve Mustafa Hoca’dan bu yanlışı düzeltmek en tabii hakkımız.
  •  
  • Bu konuyu uzun zamandan beri yazmak istiyordum, şimdiye kısmet oldu.
  • Evet Mustafa Hoca, ortada tam bir rezalet var. Bu rezalet düzeltilmeli ve Kral Yolundaki fuar alanı, eski haline dönüştürülmelidir.  Böyle bir kütüphanenin bu bölgede, bu haliyle varlığının ikna edici hiçbir yanı yoktur.
  • Hem kütüphaneciliğin doğasına ters düşen bir şeyler var, hem de bulunduğu alanın doğasına uymayan bir şeyler var bu kütüphanede.
  • Bu kütüphane hangi akla hizmet bu haliyle oraya yapıldı, bir türlü kendimi ikna edecek bir açıklama getiremiyorum.
  •  
  •  
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..