Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '09

 
Kategori
Mizah
 

Krizin Sürtünme Kuvveti !..

Krizin Sürtünme Kuvveti !..
 

Çizgice .com 'dan




Atasözlerimiz ve deyimlerimiz uzun tecrübeler sonucu ortaya çıkar.

Çoğunun ,dilimize kazandırılmasında Ulu Türk Büyüklerinin çok emeği vardır.

'Teğet geçecek '

' Van minıt !..'

' Hamdolsung '

' Yollar yürümekle aşınmaz.'

' Benzin vardı da ben mi içtim ?..'

' Sabile Şarkısı ' ( Y. Akbulut )

' Netekim Paşa '

' Kriz sürtünüp geçecek...'

Gibi...

Hepsi tarihi olaylar sonucu ve önemli konuşmalardan sonra dilimize girmişlerdir.

Şimdi de :

'' SÜRTÜNÜP GEÇECEK !..'' deyimiyle dilimiz bir çeşni kazandı çok şükür !..

'Başbakan Erdoğan, tedbiri elden bırakmadıklarını, her şeyin olumlu seyrettiği, krizin artık geride kaldığı iddiasında da olmadıklarını belirterek, şöyle devam etti:


Benim iddiam şu; biz bu krizi en az zararla atlatan ülke olacağız. Bizim için bu yıl evvel Allah işin sonudur. Ve biz bu yıl sonuna doğru da bunun parıltılarını göreceğiz. İddiamı devam ettiriyorum, arkasındayım ve ’teğet geçecek’ diyorum.

Aynı... Teğet geçmesi demek; bize zarar vermeyecek anlamında değil, sürtünüp geçecek.

Ama sürtünürken tabii bize de bir hasar verecek. Onun için moralleri yüksek tutacağız.

Kriz ortamından çok kriz sonrasına yoğunlaşmanın, hem sektörlerimiz hem de ülkemiz için çok daha yararlı sonuçlar doğuracağını da görebiliyoruz.'' (Basın )

Sürtünme üzerine bir çok terim,deyim ve atasözü vardır.

''İki de bir bana sürtünme ayol !..'' (Fortçuya ihtar !..)

'' Kaşınan sıpa,sürtünmek için kaşağı ister .''

'' Git !..Defol !..Bana sürtünme artık !..'' (Yılışık ve sırnaşık kişilere söylenir )

''Sürtünme kuvveti enerji yaratır !..''

'' Sürtünmeyle bir şey olmaz.'' (Haydar Dümen )

''Nerelerde sürtündün şıllık !..'' ( Mahalle karısı ağzı - Atmasyon ...)

Çağdaş Yüce Türk Büyüklerimiz'e, ne kadar teşekkür etsek azdır...

Hamdolsung !..






 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..