Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

25 Ocak '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Küçücük sır (Uzun ve mutlu yaşamak)

Küçücük sır (Uzun ve mutlu yaşamak)
 

Kim uzun yaşamak kim mutlu bir hayat sürmek istemez ki. Çok uzun yaşayan insanlar var dünya da onların yaşam biçimlerini ve hayata bakış açılarını hep merak etmişimdir.

Bugüne kadar o kadar çok anı o kadar çok öneri dinledim ve okudum ki artık uzun ve mutlu yaşamak için ne yapmak ne yemek nasıl düşünmek davranmak beni neredeyse ilgilendirmiyordu. Ta ki aşağıda aktardığım küçücük sırrı duyuncaya kadar.



Bir gazeteci yüz iki yaşında olan bir adamla röportaj yapmaya gitmiş. Haliyle ona bu yaşına kadar nasıl geldiğini, ne tür bir beslenme uyguladığını ve spor yapıp yapmadığını sormuş, uzun ve sağlıklı bir yaşam için ipuçları vermesini istemiş.

Yaşlı ve dinç adam gazeteciye;

”Ben herhangi bir beslenme programı uygulamam ya da çok özel bir egzersiz programım falan yok” demiş.

Gazeteci çok şaşırmış, yaşlı adam sözlerine devam etmiş,

“Sadece kendimi bildim bileli tek bir şey yaptım ve asla yapmaktan vazgeçmedim. Her sabah çok erken kalkarım, odamın perdelerini sonuna kadar açar ve o gün ister çok yağmurlu, çamurlu, gök gürültülü olsun, ister karlı, ister güneşli ya da sisli, kasvetli bir gün olsun,

gökyüzüne uzun uzun bakar ve  “Bugün tam benim istediğim gibi bir gün, bugün benim için muhteşem geçecek,” derim…



Rahmetli babam Genç İbrahim bana “Uzun yaşamak insanın elindedir. İnsanlar düşünceleriyle yaşarlar, eğer güzel umutlu huzurlu mutlu düşüncelerle yoğrulursan kesinlikle sıkıntılarından acılarından kederinden herkesten daha az etkilenir ve uzun yaşamanın ilk kapısını açmış olursun” derdi. Tabi kendi öylesine acılı ve sorunlu bir yaşam geçirdi ki daha gencecik yaşından aramızdan ayrıldı. Ama rahmetli dedem tıpkı babamın dediği gibi yaşadı ve tam yüz bir yaşında hayata gözlerini yumdu. Her ikisinin de mekânları cennet ruhları şad olsun…

Mutlu yaşamak için gereken birkaç öneriyi yakında sizlerle paylaşacağım ama uzun yaşamak için yukarıdaki öyküyü okuduktan sonra yaşamayı istemenin her günden zevk almanın her güne huzurlu mutlu uyanmanın ne kadar önemli olduğunu anladım.

Belki zor olacak ama uzun yaşamak için küçücük sır işinize yarar diye düşünüyorum ne dersiniz?

Erdoğan Özgenç

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..