Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '15

 
Kategori
Sinema
 

Küçük Prens filmini merakla bekliyorum

Küçük Prens filmini merakla bekliyorum
 

Bugünlerde bütün gazetelerde bir film duyurusu yer alıyor. Yakında gösterime girecek olan Küçük Prens adlı film. Hatta bu filmin reklamı o kadar genişledi ki İstanbul'da bugüne kadar çeşitli dillerde basılmış Küçük prens kitaplarının da yer aldığı bir sergi bile açıldı. Bu arada Küçük Prensin yazarının bir kaç göbek altından akrabaları bile ülkemizde bulunuyor ve  gazetelerde büyük dedeleri ile ilgili söyleşiler yapıyorlar.
Küçük Prens bir çoğumuzun çocukluğumuzda okuduğumuz bir kitap.Aslında bir çocuk kitabı sayılmaz. Felsefi bir kitap. Ama hepimiz bir şapka resminin fil yutmuş yılana benzetildiğini bu kitaptan anımsıyoruz.
Ben de bu filmi büyük merakla bekliyorum. Şu anda Bodrum'dayım ve bu kış burada kalacağım. Umarım bu film Bodrum'daki sinemalarda da gösterilir ve ben seyrederim, merakımı gideririm.
Şimdi belki düşünebilirsiniz. Nedir beni bu filmi bu kadar çok seyretmeye iten neden.
Bundan iki yıl önce paylaştığım bir yazımda Küçük Prens kitabında rastladığım bir aksiliği yazmıştım. Ben küçükken okuduğumda kitapta öyle bir kısım yoktu. İki yıl önce bir raslantı sonucu bir kitap evi açılışında okuduğum Küçük Prens kitabında bir paregrafa rastlamıştım.
Bu paregrafta aynen şöyle yazıyordu.
Küçük Prens B12 Androidinden geliyormuş. Bu gezegeni ilk keşfeden bir Türk uzay bilimci olmuş ve 1909 yılında Uluslararası bir toplantıda bu gezegeni anlatmaya kalkmış. Uzay bilimcinin giysileri modern olmadığı için diğer ülke bilim adamları onu ciddiye almamış ve dinlememişler. Daha sonraları 1920 yılında Türkiyenin başına Dediğim Dedik bir Diktatör gelmiş ve halkını ölümle tehdit ederek modern giysiler giymelerini sağlamış. Bu şekilde giyinen uzay bilimci de Uluslar arası toplantıda tanıtımını başarı ile yapmış.
Benim çocukken okuduğum Küçük Prens kitabında dediğim dedik Diktatör ve ölümle tehdit etmek sözleri yer almıyordu. Aynı şekilde Fransız okulunda eğitim gören kızım da orijinal Fransızca kitapta bu sözlere rastlamadığını söyledi.
Şimdi ben merakla filmi bekliyorum. Acaba filmde bu sözler yer alacak mı. Bu arada bir çok kişi de bunlardan habersiz Küçük Prens filminin , kitabının övgülerini yapıyor.
Bence biraz daha araştırıcı olalım ve seyirci kalmayalım.

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..