Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Engin Şahin Karadeniz

http://blog.milliyet.com.tr/shaka35

25 Temmuz '08

 
Kategori
İnternet
 

Kumar tutkusu internette başlıyor.

Kumar tutkusu internette başlıyor.
 

Kumara Sürükleyen oyunlar.


Çocuklarımız için korkutucu bir tehlike. Umursamadığımız, önemsemediğimiz, aşina olduğumuz internetin karanlık bir yüzü var arkadaşlar. Hepimizin çocukları internet’te bedava olduğu söylenen oyunları oynuyor. Bahsedeceğim de hesapta ücretsiz bir oyun. Ücretsiz de bu alıştırma dönemi için. İstediğin an girebilmek için Gold, Premium v.b. gibi isimler verilerek ücretli olarak bu alanlarda oyun oynuyorlar. Ne var bunda dersiniz belki. Önceleri bende öyle diyordum.


Benim mesleğim bilgisayar ve yazılımlar üzerine. İnternetin Türkiye’ye girdiği andan beri içindeyim. İnternet üzerinde kumar oynanmasını da gördüm. İşte bu oyunlar da çocuklarımızı kumara alıştırıyor. Daha küçük yaşta iken kazanç kapısı olarak gördükleri bu oyunları oynuyor ve üzerlerinden para kazanılıyor. Ticari alanından bahsetmiyorum. Oyun ücretli de olabilir. Fakat bizim zavallı çocuklarımız internet kafelerde bu oyunlar üzerine şişirilebiliyor. Benim de oğlum var. Onun için bende silver adını verdikleri ücreti yatırdım. Oyun oynattım. Fakat son zamanlarda bahsi geçenlere inanamadım. Şok oldum vesselam. Çocuğumda bir internet müptalalığı görüyordum. Her seferinde sıkıldı derslerden, zorlanıyor hayattan diyordum. Para kazanmak ve üniversiteye girmek üzerine yaptığımız muhabbetlerde ‘ben para kazanırım’ diyordu bana. Nasıl dediğimde hep bu oyundan bahsediyordu. İşte adamı geliştirip satacağım diyordu. Bana şaka gibi gelen bu çocukça laflara inanmadım tabi. Ne kadar safmışım meğerse. En son 4000 (Dört bin) ytl’ lik bir şatışı duyunca artık dilim, damağım kurudu. Arkadaşlar kimin maaşı bu safhalarda. Sorarım size hangimizin çocuğu bu parayı verebilecek konumda. Yalan söylüyorsun diyebilirsiniz. Yazını sonunda sizlere bir link vereceğim buraları bir ziyaret edin gözünüzle görün. Ben sadece bir link söylüyorum ama google girin ve oradan “knight online gb satışı” gibi kelimelerle aratın. Dökülecek önünüze yüzlerce sayfa. GB bu satışların birimi Gold Bar ismini kısaltmışlar. Bakın yine bir sözlük araması yaptım karşıma çıkan yazıyı göstereyim size.


- knight online oyununda piyasada ytl üzerinden dönen fakat oyunda para olarak adlandırılan cash'lerin kısaltılmış adıdır. ( gb )..


Görüldüğü üzere sözcükler artık oturmuş yerine. Gb si 4 lira ile başlıyor piyasa 7 ytl’ye kadar olanları gördüm. Bir tanesi measaj atmış ‘bende 1000 gb var’ diye. 4x100=4000 veya 7x1000=7000 YTL eder bu hesaptan. Sakın ha ne var bunda demeyin. Ticarete alışsın çocuklar demeyin. Bir yarış var artık aralarında bir o oynuyor oyununu, geliştiriyor adamını, bir bu. 10 gb’lik, 100 gb’lik satışlar gırla. Saatlerce adam geliştirip satacaklar diye oyun başından kalkmıyorlar. Kolay para diyorlar. Düşünsenize hem oynuyorsunuz hem de kazanıyorsunuz. Neredeyse bir laf var ya yattıkları yerden kazanacaklar diye. Hep kazanamıyorsunuz tabi. Büyük gb’li olanlar avlıyor bu zavallı küçük gb’lileri, gitti onca zaman, onca göz feri. Sonra silbaştan. Yada daha hırslanıp alıveriyorlar yüksek yüksek gb’leri. Sorarım size o çocuk bu gb için parayı nereden buluyor. Nice kumarbaz oynar kazanırım, yerine koyarım hayalleri ile yuvalarını, işlerini dağıtmadı mı? İşte çocuklarımız da bu safhaya geliyor. Daha hayatının başında kolay para işleniyor kafalarına. İlk defa olacak ama yasaklanmalı bu tip oyunlar. Hadi ben tutarım, anlatırım bir şekilde bunların yanlış olduğunu. Hadi sizde yaparsınız. Ama ya diğerleri? Diğerleri haberdar bile değil henüz.


Düşmüyorsa çocuklarımızın dilinden Talos kesmek, giant, wolf, titan gibi kelimeler. işte ilk belirtiler önlem alın bir şekilde. Konuşun onlarla, sorun söylesinler satışları. Yasaklayın gerekirse internet kafeleri, her ne kadar yasaklara karşı olsak da. Bu kafeler (hepsi değil tabi o kadarda kötülemeyelim) server açıyorlar bu oyunlar üzerine. Satışlara eşlik ediyorlar. MSN üzerinden yürütülüyor satışlar. İşte size birilerinin MSN adresleri.

-“TheD4Y@hotmail.com

-satis@knightturkiye.com

İşte ilgili satış linklerinden bazısı.

-“ http://www.knightonlinearea.net/izmir-ici-gb-satilir-server-ares-t34473.html

-“ http://www.knightonline.net/girakon-505/

-“ http://www.knightturkiye.com


İnceleyiniz önlemleriniz alınız. Hatta yetkili organlara duyuru niteliğinde olsun bu yazım. Önlemleri alalım bence. Saygılar…

 
Toplam blog
: 42
: 5769
Kayıt tarihi
: 14.07.08
 
 

Bazen icatci, bazen inatçı, hayatın her tonunda yürüyüp giden biriyim. Amatör fotoğrafçılık son m..