Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '20

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Kurallı yaşamayı sevmiyoruz

Kurallı yaşamayı sevmiyoruz. EE artık sokağa çıkıyoruz. Saha deneyimlerimiz artıyor. İnsanların tutum ve davranışları bizim için laboratuvar araçları demektir. Adam arabasını rastgele ortaya koymuş adama diyorsun ki niye yaptın falan filan. Tatmin edici bir yanıt yok. Polis adama derki ışığı görmedin mi oda gördüm de seni görmedim der.

Bizim işlerde böyle. Sokakta mesafeye uymayanların görüntüleri sosyal medyaya düşünce polis ceza yazıyor. Biz ihlalleri resimleyin ce bizim tespitimiz esastır diyor.

Neyse yolda yürüyorum adamlar yolun ortasında dikilmiş. Bende adama çarpıyorum e nerede kaldı sosyal mesafe. Hikâye ondan sonra gelsin yasaklar. Adamların bazıları yok efendim korona yokmuş hastanede adamı hasta ediyorlarmış. Yahu bu saçmalıklara inananlar var. Her saçmalığın piyasası var adam diyor ki Ak Parti virüsü yayıyor. Gülsem de neremle güleyim. Çinide İngiltereyi’de biz mi hasta ettik.

Memlekete ne kadar arızalı tipler var. İşte bu adam yalan yayıyor Devlette e kardeşim hani delilin deyip yargılamıyor. Yalan ve iftira suç olmalıdır düşünce özgürlüğü kapsamında değerlendirilemez. Nedir düşünce özgürlüğü mesela ben artık sokağa çıkma uygulamasının faydalı olmadığını düşünenlerdenim. Gerekçemse kurallı yaşamayı öğrenemezsek insanları ne kadar içeri tıkabiliriz. O yüzdende biz önce hak ve hukuk kavramlarını öğrenmemiz gerekir.

Ekmeğin yere düşmesinin günah olduğu kadar birbirimizin haklarının çiğnenmesinin de günah olduğunu unutmamamız gerekir. Sanırım bu söz Doğan Cüceloğlunundu. Yine öğlen adam arabayı koymuş yaya geçidine gitmiş polisi çağırsam yazacak yüz lira ceza. Bir akşam geldi polis ceza yazdı arabayı çektir dedim. Akşam çekici çok geç geliyor dedi. Ve cezayı kesen polis abi beni karşıdan karşıya geçirdi.

 İşte bizim işler böyle yürüyor. Yarın sokağa çıkma yasağı olacak sokaktan ekmekçi geçmeyecek ben artık çıkar giderim ekmeğimi alırım şeker ve tansiyon hastası işe giderse ekmeğini alma yâda gider sorun yok. Ama belki ben sevgilimle buluşacaktım yâda önceden planlarım vardı ama eve tıkılacağız olsun fark etmez şöyle bir eleştiri vardı.

Virüs hafta sonu dinleniyor hafta içi çalışıyor kurallara uyalım kimseyi de ısrarla rahatsız etmeyelim. Ne diyor sağlık bakanı maske ve mesafeye uymayanları uyaralım eski Türkiye’de durumdan vazife çıkarma anlayışını hortlatmayalım. Kamu görevlileri dışında kimse kimsenin hayatına müdahale etmesin. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..