Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '14

 
Kategori
Mizah
 

Kurban

Kurban geçti ama anıları bitmedi.

İşte…

Adam kurbanını kesiverecek birisini bulamıyor. Komşusuna diyor bir mazeret, kurbanlığı aldığı adama rica ediyor gene geçerli bir mazeret…Sonunda karısı diyor ki:

-Sevgili kocacığım, senin elinden her bir iş gelir. Kurbanımızı niye kendin kesmiyorsun. Kurban kesenlerden sen bin kat daha iyisin. Duasını okursun, çalarsın boğazına bıçağı, derisini yüzmesini zaten yaparsın. Gerisini ben yaparım korkma…

Adam eşini dinleyerek kendi kurbanını kendi kesmeye karar verir…

İlk bayram günü bayram namazından çıkan adam koşarak evine gelerek eşinin hazırladığı kurbanı yatırıp çalar boğazına bıçağı. Bıçağı çalar da işin acemisi olduğu için kurbanlığın boğazından çıkan kanlar adamın göbeğinden başına kadar serpilir. Kurbanın boğazını tam kesemez. Kandan çok çekinen adam elinde kanlar yere damlayan bıçağıyla, evine çok yakın olan camiye doğru koşar. Amacı kurbanının kesimini yapıverecek bir kişi bulmaktır. Caminim önünde bayramlaşmak için sıraya geçen topluluğa “Var mı içinizde Müslüman diye bağırır. Adamı eli kanlı bıçaklı görenler “ben Müslüman değilim” diye adamı bir arkasındakine yönlendirirler. İmamın önündeki adam “ben de Müslüman değilim” diyerek adama imamı işaret eder. Adam en son imama sorar. “Sen Müslüman mısın”, eli kanlı bıçaklı adamdan korkan imam “üç beş vakit namaz kıldırmakla Müslüman mı olunur hiç” der.

Sonra mı?

Sonrasını ben de bilmiyorum. 

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..