Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Kurtlar Vadisi Pusu kanımca...

Kurtlar Vadisi Pusu kanımca...
 

NE OLACAKSIN...


Demiş ya mesnevide "Her okuyan aklı miktarınca anlar okuduğunu".

Bende bu dizi için diyorum ki; Her izleyen baktığı pencere neyse onu görür. Siyaset, kavga, macera, mafya, delikanlılık, adrenalin,
sevgi, öğüt vs... Bakanın gözünde, dünyasında ne varsa onu görür derim ben.
Kısacası bakış açısıdır önemli olan insanın.

Alın size bir söz daha... "Güzel bakan güzel görür." ya... Ben güzel kısmında yer alanlardanım, aslına bakarsanız tamamiyle bir hayat felsefesi'dir bu bakış.

Bu arada vadinin sıkı bir izleyeni olduğumu belirtmeliyim. Gelelim bizim vadiye, bu sıcak hemen hemen bir çok temanın işlendiği, heyecan ve macera dolu diziye...
Genel olarak bakıldığında ülkemizdeki yakın zamanın güncel olaylarını ekrana
taşıyan bir dizi niteliğinde, ama ben daha çok farklı karelerleriyle ilgileniyorum.

Mesela geçen bölümünde Mematinin sevgilisinden ayrılışını hatırlayın... Boğazda gidip aşk şarkısının sesini açtıran, o suskun, gaddar, acımasız adam değil miydi; yıkılıp, perişan vaziyette. Bu karede ne kadar sert ve acımasız da olsa bir insan, sevgi tarafından nasıl bir hale getirildiğini gayet hoş resmedilmemişmi dersiniz.

Vatansever delikanlı Polat Alemdar karakterinin filmin bir çok ve ayrı karesinde merhamet, adalet gibi ve benzeri duyguları resmedişine...

Ya Ömer Baba karakterine ne demeli, her bölümde o güzel öğütlerine, sıkıntılara yazdığı reçetelere, anlattğı hikayelere... Herkese mutluluğu çizen bu ihtiyara ne demeli... Muro mizah kısmında Avrupa yakasının Burhan'ının daha keyif vereni...

Buna benzer bir çok kare sayılabilir filmden, tabi bunlar benim baktığım pencereden... Fakat genel olarak baktığımda mizah, gerilim, sevgi gibi birçok temanın başarılı bir şekilde işlenmesi, daha da izlenir kılan etkenlerin başında geliyor diye düşünüyorum, aynı zamanda karakterlerin, kostümlere oturması, film müziğinin başarısı...

Yerli yapımlara baktığımda her yönüyle vadi kadar başarılı ve keyifli bir tane daha göremiyorum, daha doğrusu saydığım temaları bir arada böylesine işleyebilen maalesef yok gibi...

Dizinin bir de toplumsal ve siyasi sunumuna gelince; objektif bir pencere açarsak,
propaganda mahiyetinde muhafazakar bir tutum sözkonusu. Nitekim toplumsal boyutunda içeriğindeki şiddet tartışılabilir buna sözüm yok ama;
Ömer Baba karakteri bu konuda önemli katkılar sağlamıyor da değil, tabi ne kadar ön planda olduğuna bakmak gerekli izleyici gözünde... Malum reyting alan isimler de belli...

Kısacası daha bir çok şey yazılabilir fakat; kendi adıma Ömer Baba karakterinin nasihatlerinden birşeylerde kapmaya çalışıyorum. Film içinde Muroyla
keyiflenip, Mematiyle geriliyorum.

Keyif alıp dinlendiğim ve birşeyler öğrendiğim tek tv dizisi benim için...

Zaten tv izlemek beyin için pasif bir eylem olması sebebiylede tv'yle fazla vakit harcamıyor, seçici davranarak keyif aldığım, birşeyler öğrendiğim yapımları tercih ediyorum.

 
Toplam blog
: 3
: 2622
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

24 Kasım 1979 Adana/Pozantı doğumluyum ve 24 yıldır Manisa'da ikamet etmekteyim. Tutarlı ve akılcı o..