Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kurtuluş izlenmeli, ama?

Kurtuluş izlenmeli, ama?
 

Dün akşam Kanal D'de "Kurtuluş" isimli sinema filmi vardı. Daha önce izlemiştim. Ama baştan sona bir daha izledim. Çok güzel bir yapıt. Yakın tarihimizi gayet güzel yansıtan bir eser. Bu filmi, ibret alarak, günümüz ile çağrıştırarak izlenmesi gerektiği kanısındayım. O dönemde faaliyette olan hainlerle, bu dönem arasında pek bir fark yok zaten.

Film ile ilgili 2 konuya dikkat çekmek istiyorum.

Birincisi; filmin yayın saati. Kanal D filmi saat 22.30'da başlattı. Film uzun bir yapıt. Saat sabahın 03.45'ine kadar izledim. Ve maalesef sabahta işe geldim, bugün çalışıyorum. Kanal yöneticilerinden ricam; bu tür filmleri daha uygun bir saatte yayınlamaları. Örneğin dün ilk yayınladıkları hayalet filmini hiç yayınlamadan, direk Kurtuluş filmini yayınlayabilirlerdi. Böylece daha fazla kişi izlerdi...

İkinci konum; Neden yakın tarihte bu tür filmler yapamıyoruz? Aşk ve komedi tarzı filmlerde üzerimize yok. Amerikan tarihinde bir iç savaşları, bir de Vietnam savaşı var. Sanırım her iki konuda da binlerce film vardır. Yüzlercesini biz izlemişizdir. Bizin tarihimiz, Hunlardan başlayıp, Göktürkler, Selçuklular, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyetine kadar zafer destanları ile dolu. Ama kaç tane ciddi film izledik? Bari yakın tarihimiz olan Kurtuluş Savaşı hakkında yeni filmler yapılsa. Yeni teknoloji ve efektlerle. Okumayan insanımız, tarihini film ile izleyebilse...
Bilmem haksız mıyım?

 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..