Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '07

 
Kategori
Resim
 

Kurtuluş savaşının nasıl kazanıldığını anlatan resim

Kurtuluş savaşının nasıl kazanıldığını anlatan resim
 

İnebolu Türkocağı binasının yanındaki duvarda denize bakan bir duvarda bu yıl yapılmış bir resim var. Resim büyük bir duvarda kabartma olarak çalışılmış. İmza Sait Civcioğlu’na ait ve Mayıs 2006 tarihi yazılı.

Bir plaket üzerinde Kurtuluş savaşı yıllarında İnebolu sahilinde bir olay anlatılıyor:

“Yetmiş yaşında Salih Efendi lakaplı bir ihtiyar ağır bir cephane sandığını omuzlamış merdivenlerden çıkartmaktadır. O sırada bu şanlı manzarayı seyretmekte olan genç bir subay ihtiyara doğru yürüdü:

-Müsaade et babacığım sana yardım edeyim ve o temiz alnından bir kez öpeyim.
İhtiyarın cevabı şu oldu:

- Bana yardımı bırak. Düşman gemileri geliyor. Git bir sandık cephane de sen omuzla...”

Karşıdan bakınca önde Atatürk’ün elinde şapkasıyla heykeli görünüyor ve uzakta bir gemi, sahilde kayıklar, yaşlı bir adam ve kadınlar omuzlarında cephane taşıyorlar.

Sola doğru başımı çevirip denize doğru baktığımda sakin ve boş bir deniz ve havadaki birkaç martıyı gördüm. Resimde gördüklerim 85 yıl önce hemen oracıkta olanlardı. Merdivenlerden indim ve o resimdekilerin yürüdükleri yerlerde yürüdüm.

Resimdekileri saygı ile andım: Nasıl onlar bizim için kazanmışlarda o zorlu Kurtuluş Savaşını, biz de orada kazanılanları yitirmemek için gereken herşeyi yapmalıydık.

(1) Sait Civcioğlu : 1947 yılında Kastamonu'da doğdu. İlk ve Orta öğrenimini Kastamonu'da yaptı. 1966 yılında Devlet Güzel Sanatlar Akademisine girdi ve Prof. Adnan Çoker Atölyesi'nde öğrenim görerek 1971 yılında mezun oldu. 1996 yılında Kastamonu Abdurrahmanpaşa Lisesi Resim Öğretmenliği'nden emekli oldu. Halen çalışmalarını özel atölyesinde sürdürmektedir. (Kaynak: http://www.ziraat.com.tr/tr/bankamiz/kultur-sanat/galeriler/sergiler/sait-civcioglu.aspx)

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..